13 maj 2012

Ny

Fototriss tema idag är ny.

Igår var jag i Halmstad och tittade in i lilla butiken med namn Kult & Co. Det är farligt. Kom hem med ett helt dussin begagnade kaffekoppar och assietter av märket Karlskrona. Jag blev helt förtjust i mönstret och färgen. Så nu har jag en ny (fast gammal) kaffeservis som jag egentligen inte alls behövde. Blev sugen på att ställa till med kaffekalas. Inte så ofta jag gör det, men just nu är det ju inne att vara tant så varför inte ett riktigt kafferep? Kommer ni?







19 kommentarer:

Lisbet sa...

underbart vackert porslin

ha en skön kväll

Marit Johansson sa...

Klart jag kommer, superfina gammaldags koppar!

BP sa...

Servisen är absolut i min smak. Hade nog också slagit till! Roligt att köpa nå't nygammalt i stället för senaste trendig sak.
Klart jag kommer:-)

Della sa...

Riktigt snyggt och jag gillar också färgen. Lite ovanlig för att vara på kaffekoppar.

Rajson sa...

Mmmm,gillas både form och färgmässigt.Får allt kolla in den affären till sommaren!
Första rundan på hemma banan idag!Tänk vad fina alla banorna är ivår jämfört med förra våren!
Ha det gott!

Stare Ström sa...

Tack, jag kommer! Vill gärna dricka kaffe ur de fina kaffekopparna!

Anna tassar in.. sa...

Men så fina o trevliga..det är kolossalt härligt med loppisar..och särskilt när man hittar finkoppar.. :)

red sa...

vilket fin kopp, härligt mönster och färg.
red

Charlotta sa...

Jag kommer!
Jag älskar kaffe och dina nya muggar har perfekt drickform dessutom. :D

Ha det gott!

Jah Hollis sa...

Nu känns det ju som om du nog får fixa ett kaffekalas för att inviga den ”nya” kaffeservisen. :-)

SigridfraEnget sa...

Kaffe i vackra muggar... jo, jag kommer gärna!

Pysselfarmor sa...

ååå så himlarns snygga koppar och visst kommer jag för du har säkert sju sorters hembakade kakor att bjuda på och jag är "kaktokig"!
;-))

Ninni sa...

Ja tack, gärna! Gott kaffe i snygga kaffekoppar och gärna hembakta småkakor är ju oslagbart ;)
Läckra koppar du hittade!

Annemor sa...

Er det kaffe på gang så kommer jeg fortere enn svint. Trenger vi mer kaffe? Jeg har nettopp brygget ny.
Flott triss,

http://www.starbear.no/mormor/2012/05/13/fototriss-del-177/

Gunsside sa...

Ja det var et kult og lekkert kaffeservice ( smaker sikkert godt )
Ha en fin uke :)

BP sa...

Kolla det här
http://www.aday.org/
Tror du kommer att älska det!

Eva Trillian sa...

Retro :-) Gillar't!

Helena sa...

Snygga koppar!!

IngerJessicaMarie sa...

Kommer verklingen, du har väl kok kaffe! ? ;) Härlig triss=))