26 maj 2012

Fototriss - Somrigt

Somrigt kan vara mycket, men för mej har det dessa dagarna känts somrigt att äta frukost ute i min nya hörna i trädgården. Kameran är så klart med.

Vid frukostbordet kunde jag se när talgoxen ger sina små frukost.
 Jag kunde för första gången fota en flugsnappare, om än inte med full skärpa.
Rödstjärten hade fullt upp med sitt bobygge och satt knappt stilla.

Idag är det tävling på Fototriss. Man kan vinna priser från Coolstuff.

Vill du se mina samlade fåglar klicka här: Gärdsmygens fåglar

Fler tolkningar av temat Somrigt här:

21 kommentarer:

BP sa...

Jaha, du tittar inte på ESC heller... eller så har du sändningen på i bakgrunden;-)
Ditt bidrag är så DU!!! Dina fågelbilder är toppen å vet du vad... häromdagen fotade jag en fågel nära jobbet. En sak som jag verkligen inte kände igen. Bilden är kass såklart med min lilla kamera, men jag kanske mejlar den till dig för identifiering;-)

Anonym sa...

Låter härligt med frukost ute och fina frukostvänner som tittar på! :)

Ingalill sa...

Underbara bilder, gillar hur färgerna blev i den sista bilden :)

Ax sa...

Sommarfina fåglar, bra trissat.

Ha en fin dag/AX

Marit Johansson sa...

Du är verkligen duktig på att fotografera fåglar, snyggt!

Helena sa...

jag längtar till en egen frukosthörna i en egen trädgård!! det är något av det bästa man kan ha! Kram Helena

Helena sa...

jag längtar till en egen frukosthörna i en egen trädgård!! det är något av det bästa man kan ha! Kram Helena

Charlotta sa...

Dina fåglar ställer sig på parad inför frukost tror jag. Vilken härlig hörna du har i din trädgård! :D

Underbar triss och jag kan höra kvittret!

Karoleen sa...

Mysigt med så fåglar =) Det är ju sommaren i ett nötskal =)

Erik Semlan sa...

Du tar så fina foton på fåglarna i trädgården. Kul att du fick en chans att fånga en flugsnappare på bild också. :-) Snygg triss. Härligt få sådant fint besök i trädgården.

Jah Hollis sa...

Ja, dom har att pyssla med nu småfåglarna. Fina trissbilder.

4U2 sa...

En fin fågeltriss!

Anna tassar in.. sa...

Jag älskar fågelsången...dina bilder ger mig rysningar av välbehag..jag står ofta stilla vid min sjö..och bara lyssnar..den här tiden är full med skönsång.

Anni sa...

Jag fullkomligt älskar de här försommarmorgnarna med alla små fåglar i trädgården, har orädda koltrastungar som kommer fram så snart jag öppnar ytterdörren.

Alltså förstår jag precis vad du menar! Men någon rödstjärt har jag inte. Snygga foton!

Anonym sa...

Underbart söta små fåglar och härliga bilder.
/Bibbi

LissenTo sa...

Så härligt att ha en frukosthörna utomhus, där du kan njuta av fågelkvitter.

Ha en fin vecka. // Lissen

Berit sa...

Jag äter frukost på balkongen. Där är det sol och utsikt! Och en fågelfamilj under takåsen. Har dock inte riktigt koll på vilken sort. Vilka dagar vi har haft!!

Pysselfarmor sa...

Njuter av dina fina fågelbilder!

Pialotta sa...

Fågelkvitter är så himla härligt och just nu är det körer runt om hela tiden, men att fånga de små på bild, det är svårare.. du har verkligen lyckats igen :)

Anonym sa...

Oh så fina! Den svartvita flugsnapparen har jaginte heller lyckats knäppa (med kameran!) ännu, och rödstjärten har vi inte ens här! Stort tack för titten :)

Sandra Viström sa...

Fina fåglar, somrigt som bara den.