7 maj 2012

Måndagstema - Favoritmotiv

Det har blivit en sport för mig att fota fåglar. Det är kul att samla nya arter men det är spännande för att det är så svårt. En fågel sitter ju inte still... Ni som följer min blogg vet att jag skrev igår att jag fotograferat med fel inställning i lördags. Här kommer ännu ett exempel. För övrigt är jag väldigt glad över bilden då sädesärlan är en fågel som inte sitter så stilla. Ser ni förresten hur det blåste i lördags? T.o.m. fjädrarna på den lilla fågeln blev vindrufsiga.
Jag har en fågelblogg  - Gärdsmygens fåglar - också. Den har varit sparsamt uppdaterad det sista. Tanken med bloggen är att samla mina bästa fågelbilder där. Det blir också en bra artsamling för min del och kanske lite lärorik för någon annan.

10 kommentarer:

BP sa...

Nu är du väl oförtjänt kritisk mot dig själv Gärdsmygen! Jag menar hur många fotoproffs skulle få till en sådan bild? Inte många kan jag säga - en stillasittande sädesärla med rufsig "päls". Kom igen nu! Om du inte ger dig själv en klapp på axeln så gör jag det! Å den ska kännas!!!

BP sa...

Glömde ju säga: Å med vilken vinkel du tog bilden. Herregud - avis, avis, avis - jag alltså.

Marit Johansson sa...

Även om du hade fel inställningar så blev ju bilden bra.
Jag tycker att dina fågelbilder är helt kanon, det märks verkligen att det är ett stort intresse!

Bling - our elf on the shelf sa...

Synes bildet ditt ble flott jeg :) Selv er jeg dronninga over feil innstillinger, men å fotografere i RAW hjelper meg mye når jeg roter det til :)

Pysselfarmor sa...

men va?!?! jag tycker bilden är läcker!

Anonym sa...

Fåglar är mycket trevliga motiv.

SigridfraEnget sa...

Oerhört fint!!

AK. Keramik Form-Design sa...

Fin bild på din fågel. Gillar att fjädrarna "blåser till" det gör bilden mer levande :o)

Gillisbloggen sa...

Helt fantastiskt bilde av fuglen nei det er ikke lett og få tatt bilde av fuglene men du har ett supert kamera som kan få til og fange inn så flott bilde .Ha en super Onsdag KLEM;=)

Birgitte sa...

Jeg får aldrig et godt fugle billede da de altid selv bestemmer farten;-)Du er dygtig.