10 maj 2009

Slutet gott

Den här lille krabaten hade ju hamnat nere i källartrappen igår. Vettskrämd. Vi var rädd att den skadat sej också.
Jag bar bort den och la den bakom trädgården.
Där bäddade jag mossa och lite löv över den och satte dit vatten.Redan efter en timme när jag var och kollade hade den lämnat sin lilla bädd och förmodligen är allt frid och fröjd.Förra året var här igelkottsungar i trädgården men vi lyckades bara se dem vid två tillfällen. Kanske blir det ungar även i år!

De två översta foton är tagna med makroobjektiv och vill du se taggarna i makro gå in här: Gärdsmygen 365 foto 2009

9 kommentarer:

Ulrica sa...

Så läckert att du valde att fota igelkotten i makro... så att man genom detaljerna bara anade vad det var för djur. Det gillade jag skarpt:)

Hannele på Hisingen sa...

Kattmat är tydligen mums.

Miriam Elisabeth ツ sa...

Er det et pinnsvin eller grevling? :) fine bilder er det :)

anemonen sa...

Så djärvt av dig att lyfta bort den. De är ju så stickiga. Snyggt foto är det också.

Marie sa...

De är så fina igelkottarna. Lilla vännen, tur den inte va skadad.

Rajson sa...

Oj vilken räddnings aktion ni har utfört.
Jag har ett igelkott par i trädgården. Dom dyker upp då och då.Kul att studera dom. Enda nackdelen är att vi brukar mötas runt hörnet och skrämma livet av varandra!OK, de bajsar lite för mcyket!
Blev det någon golf i blåsten?Jag hoppade över i helgen. Ska spela med D50-laget på tisdag, vilar mig i form!
Kikar på Stensson just nu!
Ha det gott!

Unknown sa...

likte godt det første bildet der! stilig=)

og tusen takk for kommentar hos meg! er litt av en kontrast ja mellom jobbforholdene her og der..

ønsker deg en flott uke!

Olga T sa...

Pinnsvin!! :)
Norska är ett härligt språk men förlåt alla norska vänner, visst låter igelkott bättre?

annette sa...

Vilken tur att Ni hittade den i tid så Ni kunde rädda den finns ju inte så många Igelkottar numer, verkligen snygga bilder Du tagit på den.
Vet inte vem som bor i "fågelholken", har tyvärr några mil dit så jag kan inte spana så mkt. men så fort jag har vägarna förbis så kommer jag att kolla läget.

Ha en bra dag!

annette