24 maj 2009

Fototriss: Spetsigt




Fler bilder med spets hittar du:

34 kommentarer:

Mitt i Fågelsången sa...

Ja, den lilla igelkotten har ju tillräckligt med spetsar till dagens tema :9

Vilket hus är det? Tycker mig känna igen men kan inte placera.

Ha en härlig söndag.

NatureFootstep sa...

Stor variation på dina spetsigheter. :)
Fast jag gillar nog den lilla spetsiga kotten bäst. Har inte sett någon i år. :(

Ulrica sa...

Kotten är så söt... men pennan på fasaden är ju grymt skoj. Vem har tänkt så tokit och satt upp denna jättepenna? För inte är det så snyggt direkt...

Anonym sa...

Vilka underbara bilder!
Vilken byggnad, gillar den böjda formen skarp!
Pennan med sin vassa spets, är underbar men oj så ful.
Slutligen en pigge som är full med spetsiga piggar som man inte vill röra.
Gillar kompositionen och sammanhanget mellan dessa tre bilder!
akson

Jenny sa...

Den sista bilden blev min favorit :)

anemonen sa...

Riktigt spetsigt var det här. Bild tre är min favorit

BP sa...

Cool blandning av "spetsar". Älskar kotten.

kaxi sa...

Gillar verkligen den första bilden. Snygg vinkel!

annalarssonphotography sa...

Härlig blandning av spetsar!

Jag undrar som Ulrica vem som satt upp pennan där?
Den är ju häftig, men så snygg vet jag ju inte om den är direkt..
Men den sticker helt klart ut!

Bilden på kotten med skärpan som sitter som en smäck vinner min röst idag! :)

Ha en fin söndag!
Kram Anna

Olga T sa...

Byggnaden är Halmstads bibliotek.
Pennan finns i Köpenhamn.

Znogge sa...

Pennan är bara för härlig :-)

Amanda sa...

Fina spetsar, en del taggigare än andra. Fin skärpa och bra ljus i dina foton. En bra triss. /Amanda

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Stilig det bygget i bilde en, og en slik stor penn kunne vært kjekt å ha, bilde tre var supert :)

AKO sa...

Tre väldigt olika men samtidigt väldigt passande bilder på temat. Min favorit blir den första på huset med den intressanta svängen och vinkeln.

Photos by Storm sa...

Igelkotten var perfekt på temat. Bilden är jättebra, skärpan och färgerna. Den blir min vinnare/Lis

Lasseivomma sa...

Har för mig att jag kommenterat förut, men strunt samma. Jag gillar din igelkott, det är en oerhört bra bild ur alla aspekter. De andra två är också bra, men kotten är i särklass /Lasse

annette sa...

Pennan var ju häftig, men nog blir det så att igelkotten vinner den spetsiga matchen här på trissen han är för söt!

annette

Namn: Eva sa...

Inte helt lätt att fotografera en igelkott så det blir skärpa i taggarna ... men du har lyckats! Ser att du är en duktig fotograf!
Din FotoTriss är varierande och annorlunda! Snyggt!

Måste ge dig en eloge för din fina header på din blogg! Gärdsmygen är en av mina favoritfåglar. Så söt med sin uppåtstående stjärt!
/Eva

cat sa...

En fin och varierad triss:o)
Igelkotten vinner min röst som favorit för de är så himla söta.

Caroline sa...

Härlig triss med olika spetsigheter, kotten blir min favorit!

/Caroline

Rajson sa...

Spännande triss.Gillar kotten , snygga färger och fin skärpa!

foto CHIP sa...

Härligt olika bilder på temat! Jag tror jag väljer Igelkotten som favorit men arkitekturen i första bilden lockar också :)

Randi sa...

Väl sammansatt triss med helt olika motiv - alla väl fångade. Men igelkotten får mig att smälta - helt underbar bild - perfekt skärpa och ljus.

Therese sa...

Vad kul! =) Det är faktiskt en ombyggd krigsbunker på en strand i danmark. Dom har satt på ett hästhuvud och en draksvans på den för att den ska bli mer som en konstverk! :D Min favorit hos dig är helt klart pennan, gud vilken häfftig skylt!! :D Är det till en bokaffär eller nått liknande? =)

Hasse sa...

Snygg triss, igelkotten blir min favorit. Ha det gott.

BP sa...

Det finns några olika förslag på vad makapären från Gotland föreställer. Varken fotografen Anders eller jag har minsta aning om vad det är. Men kolla kommentarerna, där finns några förslag.

Ninni sa...

Spetsigt på olika sätt! Mycket snyggt fotad byggnad,fint komponerad bild. Pennan är ju rolig...är det en penntillverkare som huserar där? Och den söta igelkotten med alla sina spetsiga taggar, han är min absoluta favorit.
Må så gott!

Proforma - Irene sa...

Åh, en igelkott! Det var längesedan jag såg någon. Absolut att den blir min favorit... klockren! Fyller kvoten för många gånger om spetsig kommer igen på trissen!

Annika sa...

Tack för kommentaren inne hos mig. Här hos dig blir det den söta igelkotten som blir min favorit.
Ciao Annika

Jah Hollis sa...

Fin variation på din triss den här omgången. Den danska pennan och det halländska biblioteket är snygga, men inget slår en igelkott. Tyvärr lever dessa härliga djur lever farligt när de är uppe och springer bland människor och bilar.

Anonym sa...

Den där sista, inget trevligt djur alltid heller. Jag fick uppleva ett riktigt igelkottaslagsmål i fjol, där vände de verkligen på igelkottakinnet.

Din första komposition av byggnaden gillar jag och sedan var mittenbilden något som jag aldrig sett tidigare, har förståss aldrig varit just där.

Sladden sa...

Fina bilder. Gillar igelkotten!

jansson sa...

Gillar bäst första bilden. Fina former

Marie sa...

Kotten är absoluta favvise. Mer spetsigt än så går det väl inte att hitta :-)