1 maj 2009

ABC i ord og bilder: I

I
för
Infraröd bastu
En infraröd bastu är en lågtemperaturbastu som avger värme via keramiska infravärmare. Temperaturen i bastun ska vara mellan 45 - 60'. Värmen tränger djupare in i kroppen än i en vanlig bastu och ökar blodcirkulationen.



Det fiffiga, tycker jag, med den här bastun är att den är liten, du sätter ihop den med "hyskor" (kommer inte på vad det heter, se bilden nedan) och det bara att knäppa ihop, inga redskap behövs och till sist, den behöver inte placeras i ett våtutrymme, du kan sätta den var som helst bara du kan sätta stickkontakten i ett eluttag! Köket, hallen, vardagsrummet, sovrummet, you name it.....
.......denna bastu står i källaren.


24 kommentarer:

Petunia sa...

Infrarød badstu var et artig valg for I!!!
Min mann har så lyst på badstu og ja,nå får man jo slike "skap" man kan plassere i et rom i huset....hm! Kankje det hadde vært en gave til han på 50 års dagen (om tre år!!!)

Anne-Sophie sa...

Det må være deilig å ha en slik! Artig bidrag til ABC.
Ha en fin 1.mai!

Anonym sa...

Det var lærerikt! Og et originalt valg på I!

Malys krok sa...

Et uvanlig bidrag, men sannelig høres det fin og godt ut å være i en slik badstu en tid. Takk for kommentaren! Fra Margit.

Sister Bonde sa...

Morsomt valg af bogstavet I - tak for at du belærte.

Marie sa...

Ny kunskap, och så praktiskt att denna bastun kan placeras lite var som helst. Kram

Sommarträdgården sa...

Fiffigt!Hälsokur och härligt på vintern..ut i snön och in igen,:)

Rimkogeren sa...

Varm tolkning af bogstavet I. Spændende skudvinkler -- God Weekend!

Inger sa...

Infrarød badstue har jeg faktisk aldri hørt om. Utrolig hva man lærer ved å være med på ABC i ord og bilder :) Et flott valg!

ha en fin helg!

Vestlandsjenta! sa...

Så herlig da! Jeg for min del elsker badstu og dette høres jo veldig lettvindt ut da!! Hm, må ønske meg noe sånt merker jeg!! Flott innlegg!!

Anne sa...

Å ja, dette skal visstnik være bra for så mye har jeg hørt!! Interessant innlegg.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Tøft I-valg. Sånn har jeg også ønsket meg, har sett dem på nett og drømt...

HildeS sa...

Badstu er digg, og jeg har prøvd en sånn en faktisk.. Men jeg tror faktisk jeg sverger til den gode gamle jeg..

anemonen sa...

Så fiffigt. Infrarött är ju nyttigt.

Charlotte - FO² sa...

Deilig med badstu :) Det er noe jeg kunne tenkt meg.. flott bidrag og bilder :)

elle-melle sa...

Så smart løsning på en badstu!

AnnetteK sa...

Infrarød badstu har jeg ikke hørt om før, så lærte jeg noe nytt i dag også.
Kunne mange ganger tenkt meg badstu...
Ønsker deg en god og varm helg :)

FO - 2 sa...

Jeg LIKER denne I'en! :)
Det godt å ta badstu.
Skulle gjerne hatt en slik.... ;)

God lørdag ønskes deg! :)

Gladie sa...

Interessant med infrarødt innlegg :)

Unknown sa...

Hmm, dette var interresant...
Det gjer jo det mykje lettare å sette inn badstu enn det har vore til no!!
Eit flott valg på I!!
God helg

Mariann S sa...

Sånn badstu har eg aldri hørt om før.
So då lærte eg noke nytt i dag og :)

TorAa sa...

Tenker vi stikker innom en tur;))

Herlig ABC-I

Marie sa...

Detta var nå´t nytt för mig. Temperaturen verkar behaglig för jag gillar inte allt för varmt.

Viola sa...

Badstu! Eller sauna som jeg oftest kaller det :) Det er noe jeg savner, og så er det jo så sunt! Men infarød badstu har jeg aldri hørt om. Jeg synes det er så godt med den fuktige saunaen, og en mer og mindre kald dusj imellom øktene :) Sauna er ved siden av sjelelig, åndelig - for meg :) Drømmer om en skikkelig finsk sauna.. :)