22 februari 2015

Kaosutmaningen - 5:e boken


Under kategorin "läs en bok du fått av någon annan" går denna bok in. Jag fick boken på posten av någon i höstas. Tack! En bok jag rekommenderar till fullo. Det är inte så ofta som en bok fängslar mig från första kapitlet, men det gjorde den här. Mycket skickligt skriven deckare som utspelar sig i Stockholm där det sker mord och två pojkar försvinner, alla med judisk anknytning. Jag är speciellt imponerad över hur jag lyckades luras av författarens målande beskrivning av en händelse som jag trodde så blint på.....det enda jag var säker på, var inte säkert!


1 kommentar:

BP sa...

Det inlägget missade jag - undrar hur det kom sig då;-) Den dök liksom inte upp på min lista. Sorry!
Kul att du gillade boken. Kan rekommendera alla hennes böcker. Tycker hon är helt suverän.

Å du - 1 000 tack för andra länken den här dagen:-))))