6 februari 2015

En

fantastisk himmel hade vi igår som vår efterlängtade vän Bruno åstadkom! Här lyser Bruno (solen) in mellan Vallarnas friluftsscen som ligger i ett av mina promenadstråk. 
Jag föredrar att söka naturupplevelser i omgivningarna här, som är både vackra och fågelrika. Farsen som spelas på denna scen varje sommar är inte min grej. 

Inte naturen, men friluftsscenen med läktare och hus runtomkring är männsikoskapat vilket är fredagstemat.

PS.  Bruno kan skapa hysteri efter all längtan. Titta vad jag fångade med kameran hängande mot höften:

Kan tala om att det var rysligt kallt vi den här tidpunkten igår eftermiddag, men det är klart jag rörde mig ju inte så här fort.....;)

3 kommentarer:

BP sa...

Solen - kul att du döpt den till Bruno:-) - är verkligen efterlängtad. Han besökte oss idag och han värmde t o m liiiiiite.
Å för första gången den här vintern har våra solcellslampor på balkongen vaknat till liv - lite svagt, men ändå.
Å du är då verkligen en Clint Eastwood - fast med kameran då;-)
Toppen bilder:-)

Stare Ström sa...

Nja, den klädseln väntar jag nog lite med... Visserligen skiner solen idag, men det är väl att ta i. Vilken bra plats för lite fågelskådning! Just nu försöker jag fånga stjärtmesar på bild. Det drar runt små flockar i stan, men rackarns så snabba de är!

Della sa...

Burr! Såg också en sådan där barbent person härom dagen. Men han hade i alla fall långärmat.