14 februari 2015

Bokryggspoesi med Kulturkollo!

Mor gifter sig den sjunde dagen - utan personligt ansvar.

Kulturkollo har idag en bloggstafett som pågår 9.00 och 19.00. Det handlar om att skapa bokryggspoesi.  Jag tar över stafettpinnen av Som ett sandkorn.
Vad är bokryggspoesi? Jo, genom att stapla valfritt antal böcker på varandra så bildar boktitlarna poesi. Det här var jättekul och jag kommer att lägga upp fler sådana här på bloggen framöver.
Nu lämnar jag över stafettpinnen till Vargnatts bokhylla.


Läs mer om bokryggspoesi här hos Kulturkollo, eller här.

7 kommentarer:

Vargnatts bokhylla sa...

Den var bra! :) Det är så intressant att se hur alla plockar ihop alla olika dikter :)

Anonym sa...

Den var bra och kul!

Anna sa...

Man kan inte sluta när man väl börjat!

BP sa...

Nu är jag ju inte så poetiskt av mig, men här gifter sig alltså mor den sjunde dagen, men tar då inget ansvar för det;-)

bloggbohemen sa...

Den där gillade jag!

Eva Trillian sa...

Jag såg hos Kulturkollo att du skulle göra det :)
Inte nog med att du gjorde det - du gjorde dessutom bra :) Definitivt en av de bättre!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Fin dikt