8 juni 2014

Rörelser i Gamla Stan samt målgång i Blogg 100!

Idag blev det en promenad i Gamla Stan och jag stoppade ner Nikke i fickan om utifall att det skulle dyka upp något att fota. Gamla Stan är en idyll och där finns vackra skyltar att fota. Skyltar som visar att det funnits olika rörelser i staden.
Bageri är en rörelse.
Laxrökeri är en annan rörelse.
Så dök den här gamla T-Forden upp med studenter på väg till studentbalen. Liv och rörelse!
Själv rullar jag i mål med Blogg 100. Sedan 1:a mars har jag bloggat varje dag, 100 dagar i rad. Vi var 749 bloggare som var med från början i utmaningen. Jag undrar hur många som passerade målsnöret? Lite besviken är jag över att bloggträffen för de som deltagit är i Stockholm nu på tisdag eftermiddag och förlagd som en After Work. Det funkar inte så bra om man bor 50 mil söder om huvudstaden. Jag önskar dock er som ska dit en trevlig eftermiddag!



bisonblog.se

9 kommentarer:

Min fotogen sa...

Grattis till din uthållighet och dagens bilder !

Anitas Malta sa...

Oj, vilka läckra rörelser !! Fyndigt och väldigt snygga bilder. Gillar T-forden och kringlan i all sin enkelhet är superbra.

Grattis till målgången !! Själv hängde jag med ett tag i början men sen blev det som det blev... Kavlar upp ärmarna inför nästa Blogg100 istället ;-) Synd att du inte kan vara med på tisdag. Hade nog varit kul men som du skriver 50 mil...
P.s Tack för alla fina rader hos mig. Blir ju glad i hela kroppen ;-)

Freja sa...

Åhh, du lyckades illustrera substantivet rörelse, kreativt och bra. Och T-forden är ju supercharmig! grattis till målgång, och även jag tycker det är lite trist att inte kunna vara med på slutsammankomsten! Det är ju några av er som jag följt ett tag som varit med och sen har jag även hittat några nya intressanta bloggar att följa via #blogg100, hade ju varit kul att ses IRL...

BP sa...

Alltså här studsade jag till direkt. Tänkte "har hon varit i Gamla Stan utan att säga till???!" Men såklart, din stad har ju också en gamla stan och den verkar vara hur fin som helst, precis som din triss.

Grattis tjejen till 100 inlägg - we did it:-)
Undrar också hur många fullföljde tävlingen. Det lär vi nog få veta under bisonblog antar jag.

Tycker också att det är synd att ha en AW på deras kontor på tisdag. Har inte bestämt mig om jag ska dit. Mamalena är mera för sådant, jag är betydligt blygare (som du vet). Å om jag tittar på fjolårets bilder så är det bara folk i 20-30-årsåldern som var med. Men jag tjuvtittar kanske, det ligger ju nära mitt jobb;-)

PS. Fortsätt blogga nu bara!!! DS.

Eva Trillian sa...

Mången skön rörelse :) Gillar variationen! Och grattis till målgång i utmaningen Blogg100. Bra jobbat!

kariogjon sa...

Fint tolket; At tiden også er i rørelse! Gratulerer med jubileet!

Anneli - A'la Foto sa...

Snygga bilder där den sista blir min favorit! Riktigt snyggt!

Grattis till målgången! Är det inte typiskt att en bloggträff alltid ska vara i Stockholm och gärna på tider då det är i princip omöjligt för långväga deltagare att vara med! Väldigt internt!

Ha en skön vecka!

BP sa...

Svar: Tror du verkligen att jag skulle missa del 2 av "Bronshjältarna" och "Becks i Brasilien". Nej, skulle inte tro det;-)

Å du - jag saknar ditt "dagens" - ett inlägg alltså;-)

Pumita sa...

Bra jobbat! Synd att du missade festen.
Den kärran hade jag gärna åkt i, förresten.