22 juni 2014

I luften


Midsommarftons kväll blev det pick nick på stranden. Vi tittade just mycket på molnformationerna och hur himlen ändrade sig och jag fotade så klart. Bilderna blev passande till veckans fototriss.



Nu kunde man ju tänkt sig att just jag hade visat en triss med fåglar i luften. Det gör jag inte men jag måste ändå ha med en liten fågel. Så det blir en extra bild på en som pausat i buskaget. Vi fick syn på den när vi gick till cyklarna och nu vill jag ha hjälp. Jag tror att det är en Rosenfink, men jag är inte säker.
Någon som vet?

17 kommentarer:

Madde sa...

Fint fångat och bra färger i dina bilder.

Eva Trillian sa...

Vackra bilder! Hav och himmel tröttnar man aldrig på :)
Kan inte hjälpa dig med fågeln - husets fågelexpert är ute och tittar på fåglar :D

Pumita sa...

Finfina bilder! Lite förvånad är jag förstås över att jag inte ser en endaste flygfä på himlen. Rosenfinkar har jag ingen koll på men vi säger det. ;)

BP sa...

Vilka toppen molnbilder, speciellt den första är magisk! Kul att ni kunde picknicka på stranden = ni hade varmt och skönt:-)
Rosenfink visste jag inte ens att den fanns, men rödfinkar finns det på kontinenten tror jag.

Bitte sa...

Tjusiga bilder. Molnformationer fascinerar.

Life of Johanna sa...

oh så avckert :)

Chris sa...

Det finns så mycket som är vackert i vårt avlånga land. Det gäller bara att öppna ögonen .... och kanske trycka på avtryckaren :-)

Ninnis sa...

Underbara bilder....härligt trissat....=)

Kram Ninni

KajsaLisa sa...

Läcker och annorlunda himmel i den första bilden.

Freja sa...

Vilka vackra bilder på himlen och molnen! Fågeln kan jag inte hjälpa dig med. Jag kan några kråkfåglar, några måsar, gråsparv och duva...

Axart sa...

Fina himlar och bra trissat!
Jag tycker också det ser ut som rosenfink, men är inte spik-säker.
Jag har fåglar i min triss :)

AX

Pysselfarmor sa...

Det är rosenfink...jag har sett/hört den flera gånger.

Mias Mix sa...

Älskar att ligga på rygg och titta på molnformationen!
söt liten fink. Det var just finkarna som Charles Darwin började skapa sin evolutionsteori ifrån. Han märkte hur de hade olika näbbar på de olika Galapagosöarna beroende på vilken föda det fanns på respektive ö.
Fregattfågeln är jättefin. I mitt senaste inlägg ser du en bättre bild av den samt andra roliga fåglar :)

Anonym sa...

Helt underbart, strandbilden är riktigt inbjudande :-)

Erik Semlan sa...

Moln kan vara så fina.
Gillar första fotot med det höga strandgräset.
Som om jag låg där och kikade upp mot himlen och hörde hur vågorna rullade in mot stranden. :-)

llh sa...

Åh så somrigt med pick nick på stranden (märks att vi bor i olika landsändar) och åh så njutbara molnfigurer. Kul att få se din rosenfink.

Anitas Malta sa...

Jättefina bilder på din himmel i olika skepnader. Gillar lite extra bild tre med himmel, hav och strand.
Om det är en Rosenfink eller inte har jag ingen aning om men en fin fågel har du fångat ;-)