8 mars 2011

Tisdagstema: Vinklar

Att leta spännande vinklar när man ska fotografera något är riktigt roligt tycker jag.
Här visar jag två sätt att fotografera entrén till Växjö konserthus.
Det första exemplet är taget i en vinkel som är mest naturlig för de flesta då detta är gången fram till entrén.
Men genom att leta lite extra kan man hitta en annan vinkel som gör det hela lite mer spännande. Här har jag fotat entrén intill en byggnad och Konserthusets affischering, som ligger lite vid sidan av huvudgången.
Vilken vinkel föredrar du?

Fler vinklar på Tisdagstema

4 kommentarer:

Bildgatan sa...

Visst kan det bli stor skillnad beroende på hur du väljer kameravinkeln. Personligen tycker jag att den senare vinkeln är mycket mer spännande.

Elisabeth sa...

Kul tolkning. Jag föredrar den senare vinkeln. Ha dé!

BP sa...

Ja så enkelt är det att göra en "tråkig" bild till ett högst levande foto. Det ska jag tänka på nästa gång.

PS. Ska jag fortsätta hålla tummarna förresten:-))) DS

Pysselfarmor sa...

Ja just det och tjusig uppvisning av hur det kan bli av en annan vinkling/vinkel.