1 mars 2011

Mera konst!

Kosta Bodas glaskonstnärer har skapat var sin unik konstglasskulptur som permanent ska stå på en och samma gata för att bilda ett glasstråk i Växjö.

Vem som är konstnär bakom denna skulptur är nog lätt att gissa?

Ulrika Hydman-Vallien


Hon har skapat ett skyltskåp.
Det innehåller olika detaljer från livet, symboler för frihet och glädje - Glada dagar.

Detaljerna på botten tittade jag inte så mycket på då, men när jag tittade på bilderna i datorn såg jag bl.a. det lilla dockhuvudet till vänster.
Skyltskåpet är placerat ganska nära min favorit Explorateur.




Du kan läsa mer om Glasstråket eller Glasgatan här.

1 kommentar:

BP sa...

Först och främst: en stor eloge till Växjö!!! Vilken toppen idé och vilket fint initiativ. Den staden satsar verkligen på konst.
Om du frågar mig, vilket du inte gör så tar jag nog också explorateuren. Gillar inte glasskåpet då den ser ut som en misslyckad telefonkiosk med klotter...
... Men det är ju tanken som räknas;-)