7 mars 2011

Konst med kraft

Växtkraft - så heter Konstverket som detta är en del av.
Anna Ehrner - formgivare och designer på Kosta Boda - är konstnären bakom skulpturen. På 70-talet skapade Anna Ehrner den populära Anna-lampan men det är som glasdesigner hon verkat mest och det hon brunnit för ända sedan konstfack.
Anna Ehrner vill visa hur sårbar och ömtålig miljön kan vara och har också tagit fasta på den den miljösatsning man gör i Växjö - den Gröna staden.

Växtkraft önskar jag idag till en alldeles speciell och väldigt liten kille som just kommit till vår värld.

2 kommentarer:

BP sa...

Konstverket är väldigt, väldigt mycket vackrare när du visar det med dina bilder - än i verkligheten. Kul med lite info också.
Nu kan jag ju bara gissa men jag tror att den lilla killen är för tidigt född - därav tumhållandet. Även om jag har fel - så vet du vad: jag sitter ju redan här och håller allt jag har så då kan jag lika gärna hålla "alltet" för den lilla också. Å det gör jag så gärna.

PS. Har du blivit mormor/farmor? I så fall et hjärtligt grattis från mig. DS

Pysselfarmor sa...

Grattis och hoppas allt är bra!