6 januari 2010

Med livet som insats

Klockan 15.05 (bildbevis härunder) var jag nere vid stranden för att hitta några rester till Ordlös onsdags tema idag. Jag gjorde det med livet som insats kändes det som.Visst vänd mot havet var det så här vackert och bara mycket kallt.

Vänd hitåt var det obeskrivligt, vansinnigt mycket kallt.
Det blåste nordan och var -9.

För min del räckte det med 10 minuter här för att sedan springa till bilen.
Någon hoppfull människa har målat en blomma på muren vid parkeringen. Kanske tänkte den personen värma upp en sådan här kall dag...?

Varför bor jag i norra delen av världen?
Har jag bara en kompis, BP (läs hennes inlägg idag) , som också lider denna årstid?
Varför har vi vinter?

13 kommentarer:

Della sa...

Modigt att ta sig ut i kölden!

Hannu på Langeland sa...

Kyligt, gillar bild 3 mkt! =)

BP sa...

Jag älskar dig med:-))))))) Du har rätt: du och jag är dom enda som ärligt säger att vi liiiiiiiiider. Ändå lyckas du med sådana härliga bilder. Du måste ha en järnvilja... någonstans.
Blomman är "trösten"... bilden med piren är helt underbar.
Men jag undrar ju hur du lyckades "springa" mot bilden. Jag hade nog som bäst "wobblat", troligen brutit av i mitten.
Å din pyroteknikbild till temat "Rester" är oslagbar. Tur att inte dina ögon har frusit ihjäl... än.
1 000 tack för länken!!!
Jag har semester veckan ut, som tur är. Det är liksom inte så roligt att gå 2 km till bussen i 15-20 minusgrader, vänta på den vid motorvägen, sedan vänta igen vid blåshålet Roslagstull.
En värmande kram (vet inte vart den kommer ifrån) från Täby till Falkenberg:-)

anemonen sa...

Du fick tjusiga foton på kuppen. Kanonbilder vill jag säga. Narigt är det idag. Men vad gör man inte för ett bra foto eller fler.

Bling - our elf on the shelf sa...

Hvilke lekre bilder du fikk, da er det nesten verd å fryse litt. Her er det ikke like kaldt, kun -9...

Rajson sa...

Det var vågat!Men du fick ju lön för arbetet, fina bilder.'
Undrar just hur mycket snö det har kommit där nere. Vi ska försöka kika till stugan i "Frösa" på fredag innan det bär av till snön i Alperna.Hoppas att det mindre kallt där nere. Det brukar ju vara gott bara solen är framme och det inte blåser allt för mycket.
HA det gott!

Lasseivomma sa...

Men du, titta på dina egna bilder, sådana bilder är väl värda att frysa lite för. Det går inte att ta den typen av bilder i juli.

Viola sa...

Kaldt, men veldig vakkert! :) Jeg synes vinteren er fin, men mye sne, men huff, er litt kaldt nå ja!! Jeg liker ikke kulde og vinter når jeg tenker på de stakkars fuglene og de 4-beinte da. Hardt for dem.. Ha en fin dag! :)

Viola sa...

vinteren er fin MED mye sne, mente jeg.. går litt fort her, hehe..

Cyrran sa...

Även om jag också föredrar sommaren så måste jag ändå säga när jag ser dina bilder att vintern är bra vacker den med!
/Cyrene

Lissen sa...

Helt underbara bilder, måste ha varit värt en kylslagen promenad.
Bryggbilden och den med tuvorna, sååå fina! Ha det gott!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Når man kan komme hjem med bilder som dette så innser man at det avre n fin tur til tross for at det var kaldt :) Kjempefine bilder, og bilde to var utsøkt vakkert for et herlig lys!

annette sa...

Lider nog inte riktigt lika mkt som Du och BP, men när det går ner under minus 10 och vind då vill jag inte vara med)
Strongt gjort att vara ute som Du var och fångade dessa underbara bilder, så FINA!!

Jag var (tyvärr) inte i en helikopter utan på en liten gångbro som går över E4:an!

Ha en bra fredag!

annette