20 januari 2010

Följ med på promenad!

Vi går en runda längs Ätran.Förra torsdagen var en strålande vinterdag, sedan dess har det varit gråa dagar.
Men då sken solen och trädet här speglade sej så vackert i vattnet.

En ormvråk störde tydligen en kråka.
Kråkan var mycket ihärdig med att få iväg ormvråken. Just här ser det stilla ut, men det var ett kort ögonblick.

Uppe på Fajansbron har vi utsikt över Vallarna.

Åt andra hållet ser det ut så här. Vi går över bron och tar andra sidan av Ätran tillbaka.

Fåglarna har spårat i snön på isen.

Vi går vidare till kraftverket där jag tagit några av de isfotona jag visat de senaste dagarna.


Tittar man åt andra hållet vid kraftverket ligger isen stilla med snö ovanpå, alldeles orörd och gnistrande.
Jag såg en gärdsmyg på promenaden också!
Jag var lite långsam med kameran just då tyvärr...och gärdsmygen är ju snabb.

4 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

"Takk for turen" :) Mange flotte bilder!! Vi har hatt dager med gråvær nå vi også, i dag har det snødd en hel del og det snør fremdeles.

Ha en krystallklar aften :)

BP sa...

En fantastisk vacker promenad... å då ska du veta att jag nästan spyr när jag ser vinterbilder.
Så tack Gärdsmygen:-)))

Viola sa...

Så fantastisk flott tur du har hatt, hvilket solskinnsvær og nydelige bilder!! Herlig å se de isflakene! Snøen glitrer jo! Da er det vakkert! :)

Sommarträdgården sa...

Soliga vinterdagar är unerbart!