23 juli 2012

Semestertid

skulle man kunna tillbringa så här.....
.......men 18 000 orienterare deltar just nu i O-ringens 5-dagars orientering som pågår i Halland. 
Har man inte besökt O-ringen någon gång förstår man inte hur mycket folk där är....
Här är man på väg till eller från dusch och toalett. En strid ström med människor.
Orienterare är ett tåligt släkte. Jag är funktionär under veckan och väldigt få klagar trots ganska mycket köande. 
Tog några bilder med i-phonen på min lunchrast idag.

Hur fler tolkar semestertid ser du hos Helene på Måndagstema

7 kommentarer:

Violen sa...

Det var en serie intressanta bilder ur verkligheten. Roligt att få ta del av dem.

BP sa...

Javisst ja. Det berättade du ju! Å om du tillbringar din lunchrast som i bild 1 och vädret håller i sig så lär du få fin färg också;-)
Har faktiskt varit med om O-ringen en gång, Uppsala tror jag det var. Jag tyckte gemenskapen bland alla orienterare var så himla fint. De var som en enda stor familj faktiskt.

Hannele på Hisingen sa...

kul med folk

Charlotta sa...

Det ser trevligt och vänskapligt ut trots trängsel och köer.

Beundrar alla ideella insatser för att få detta jättearrangemang att fungera. Stor eloge till dig och alla andra.

Stare Ström sa...

Mycket folk! Då blir det inte mycket av att sitta som på första bilden förstår jag. Säkert kul ändå.

SigridfraEnget sa...

Mycket folk! Säkert ett trevligt sätt att bruka sin semester!

Pysselfarmor sa...

Jag tror det är en härlig stämning och att det är kul att vara funktionär....