9 juli 2012

Om du är i Stockholm

kan jag rekommendera ett besök på Liljevalchs. Hemslöjden firar 100 år och utställningen visar bl.a. utställningen "Ser du löven för alla träd?" 2000 löv skapade av människor runt om i Sverige. Massor av fint hantverk och varierade lösningar som var riktigt roliga att se. Här kommer ett axplock av dem.
Förutom alla löven visade man annan hemslöjd. Jag fastnade för denna broderade kudde i gammal stil men med synnerligen aktuellt tema!
Fler sevärdheter på Måndagstema

8 kommentarer:

BP sa...

Tack Gärdsmygen för det besöket! Nu behöver jag inte ta mig dit längre. Skäms nästan att säga att jag bara varit där en end gång och det är länge sedan.
Älskar löven, skulle inte ha det minsta emot att ha några faktiskt. Dekorativa och annorlunda.
Kudden är en kulturkrock och tavlan med ängeln i mitten är helt suverän.

PS. 1 000 tack för ja du vet!!! Ska använda innehållet när temperaturen sjunker under 15 grader nästa gång och jag är "felklädd"... DS.

Rajson sa...

Ser ut att vara en helt fantastisk utställning!Tyvärr har jag inga Sthl planer men man vet aldrig så tack för tipset!
Snygga bilder!

Annemor sa...

Det var mye flott å se. Likte Ugleløvet og puten er jo bare forunderlig.
Takk for at du tok meg med.
Mormor.

Birgitta sa...

Ser att jag har mycket roligt att se fram mot. Åker till Stockholm nästa vecka och blir borta i 3 dagar, så vi ska hinna med alla utställningar.
Kram Birgitta

Mona sa...

Liljevalchs har alltid hög klass på sina utställningar. Jag skulle jättegärna vilja ha lövet med alla människorna och ängeln. Fantastiskt fina saker.

Bildgatan sa...

Älskar bilderna och det påminner mig om att jag har en vän (IRL) som deltar i den lövutställningen. Tänkte gå dit när jag var i Sthlm men glömde helt bort alltihop.

Marit Johansson sa...

Nästan snyggare än verkliga löv, intressant, vore kul att se i sommar!

Birthe sa...

For en spennende utstilling!