16 januari 2011

Fototriss: Tid




24 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Sista bilden är ju öppen för tolkning :P
Ska de döda frun åt en eller skall de hand om tvätten tro ;-)
Hahaha

tPix - blindstyre.se sa...

Fin serie. Den sista är ju ganska rolig, den första tar tanken till Skrea men vet inte om det är det?
Jag gillar nog mittersta bilden bäst, väl avvägd, stilren med mycket info om tid.

sinneskatten sa...

Tid över hela världen, sen är väl vi väldiga tidsnördar.

Lena rollmar sa...

Oh jag älskar Skåne!

Axart sa...

Snygg triss! Skylten blir ganska absurd:)


AX

Piaotta sa...

Triss i helfina bilder till TID.. Tiden springer på så himla fort, men visst är det fint att stanna till när man får syn på speciellt din trea här:)
Ha de..

Lasseivomma sa...

Bra triss, härlig stämning, dessutom är den tredje riktigt kul, undrar om dom gör det med de hemska spikar som sitter på skylten.

cat sa...

Snygg tidstriss och intressant sistabild. Undrar hur man ska tolka den skylten egentligen? ;)

Barnens Hjältar sa...

Tack, ja det finns definitivt många sätt att tolka tid på :-)

Pysselfarmor sa...

Herrejisses finns det "konsulter" även för sådant tänker jag vid sista bilden ha ha ha skojig var din triss....

Nettan sa...

Snygg tolkning. Första bilden är så läcker. / Nettan

BP sa...

Du visar vad jag brukar säga när någon påstar att "man inte har tid": Tid är liksom det enda man har överallt och den följer alltid med... Sedan kan man ju sysselätta sig med budskapet i tredje bilden - under tiden!!!
Älskar din triss!

Anneli - A'la Foto sa...

En snygg och tydligt tolkad triss!

Ang. min bild så är det roligt att den fått dig att tänka lite extra. Jo det är en riktig klocka på bilderna! :O)

Ha en bra dag!

Monkan sa...

Min favorit är första bilden, där det ser ut som att klockan sticker upp från ingenstans alls :) och verkligen dominerar vyn.

LEna Norgren sa...

Härliga bilder och tid är ju det som alltid finns var man än befinner sig....

Livsnjutaren sa...

Hej, underbara foton. Vad har du för inställning när du fotar fåglar. Jag är helt inne i en fågelperiod. Men de flesta bidlerna blir ju så suddiga. dom sitter ju inte stilla dom små rackarna.;)kom gärna in med svaret till mig.

Pumita sa...

Finfina foton! Skrattade gott åt sista bilden. Där har de tänkt till. Sedan är det väl upp till var och en vad man väljer att lägga sin tid på. :)

Bildgatan sa...

Ingen kan misstolka vad trissen handlar om. Gillar dina bilder och brukar inte ... men jag måste få skriva att din första bild är jag mycket förtjust i.

Ma.links sa...

Många fina olika ur.

Nett sa...

Härlig triss om tiden :)

Cecilia Artista sa...

Tiden den tickar - hela tiden ...

Marie sa...

Tick tack...............
Fin tolkning.

Kerstin sa...

Himla bra triss. Den sista skylten var ju urkul (!). ;)

Jah Hollis sa...

Bra triss. Det gäller att tolka budskapet i den nedersta bilden rätt och köpa att det är hustrun som har som uppgift att sköta familjens tvätt (och därför ska slippa det). :-)