2 januari 2011

Vad känner du?

Vad känner du när du ser den här bilden?
Själv kände jag en sugande längtan efter vår när jag stod här idag!

Tog en lång fotopromenad idag, solen sken och stolarna här bara väntar på värmen!

Fast egentligen jag känner mej mer som båten här nedanför.

Infrusen, fastfrusen och stel.

Jag som ogillar vintern gjorde en storsatsning i december. Jag lånade skidor och tänkte ta tag i monstret (vintern) istället. För första gången på 30 år åkte jag längdskidor.
Tyckte till min egen förvåning att detta var jättekul! Så här såg det ut!

Detta fick tyvärr - trots mjukstart - till följd att jag nu är riktigt stel i nacken. Ett gammalt problem som jag varit fri ifrån ett bra tag...


Så jag känner mej som båten ovan och väntar och väntar på varmare tider,
nu rullar jag upp till första fotot igen, det känns mycket bättre!


2 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Lite tragiskt tycker jag, med en så fin träbåt infrusen i isen. Annars håller jag med dig, den första bilden påminner om när vi för första gången kan sitta mot en solvägg. Kanske runt 1 mars, det går fort.

BP sa...

Ha, ha, ha! Ja vad ska jag säga: du hade åtminstone sol så det första fotot är en varm oerhört skön dröm.
Tvåan - här tycker jag synd om den fina träbåten, den fryser ju ihjäl sig = du fryser = jag fryser.
Så till bild tre - bara stel i nacken, ingen träningsvärk, då har du gjort nå't fel någonstans;-)
Så jag rullar också tillbaka till bild 1:-)