4 februari 2018

Skyltning


I somras beökte jag Stralsund och denna lilla skivbutik som var alldeles full med vinylskivor. 

Mitt bidrag till Skyltsöndag hos BP

Apropå musik behöver jag klaga lite. Jag tittar inte på Melodifestivalen längre och har inte saknat det. Igår skulle vi sett film här och ätit gott men då jobbet kallade för Någon blev planerna ändrade och jag satt här själv zappandes mellan TV-kanalerna.  Svårt att hitta något bra på TV en lördagskväll och jag stannade vid Mello. Vad är detta? Är Mello ett barnprogram nuförtiden? Vilka kriterier har man för att komma med i Mello? Nej, katastroflåg nivå enligt min mening och jag stängde av innan Benjamin ens kommit upp på scenen, fast besluten om att fortsätta Våga Vägra Mello. 
Tack för att jag fick klaga lite.

8 kommentarer:

Anki sa...

Så trevligt med en "riktig" skivbutik!
Härligt - det är tydligen inte bara vi som inte kollar på Melodifestivalen - vi slutade i samma stund de började med dessa evinnerliga deltävlingar! Så ... vi Vågar också Vägra Mello!

FREEDOMtravel sa...

Vi såg inte Mello igår och det känns ju inte som att det gjorde något ... ;) Har tittat ibland, men det känns som ganska låg nivå bland artisterna.

BP sa...

Älskar skyltarna/logotypen! En härlig blandning mellan en vinylskiva och symbolen för Londons t-bana! Fyndigt och roligt!
Vad gäller Mellon har jag inte heller tittat. Läste i Aftonbladet att deltävlingen var en katastrof. Brukar titta på ESC-finalen, men den svenska uttagningen behandlar jag som Facebook - ja vågar vägra;-)
Dessutom håller jag helt med dig att programutbudet på tv är uruselt. Igår var det precis ingenting att titta på. Är säker på att alla kanaler är medvetna om att hela svenska folket kollar på Mellon, vilket ju bevisligen inte är sant.

Tusen tack för toppen skyltar och länken:-)

Ditte sa...

Kul med en skivbutik och fina skyltar därifrån. Skivbutiker är inte direkt vanliga numer. Men på Södermalm i Stockholm, där jag bor, finns några och det är alltid roligt att titta in där. Tyvärr har jag ingen riktig grammofon kvar och heler inte mina gamla vinylskivor.

Jag tittade på mellon igår men inte var det någon hit. Tyckte dock mycket om bidrag nummer två, John Lundviks "My´Turn". I övrigt inte mycket.

Och visst får man klaga...



Marina sa...

När det gäller "mellon" (vilket är ett urfåningt ord om du frågar mig) så kan jag bara hålla med!

Susjos sa...

Visst får man klaga på Mellon, som tur kan man ju byta kanal :-)
Jag däremot älskar all glitter och glamour man kan få i februari, och älskar alltså Melodifestivalen! Ser fram emot att snart få åka till Malmö för att se deltävling tre på plats, och det är ju allt runtomkring som också är roligt, alla roliga människor man träffar och diskussioner om vem som vinner :-)
Ha det gott!

Anni sa...

Ja, vi gillade ju Stralsund, du och jag! Den där butiken såg jag dock inte.
Det bästa med Melodifestivalen är alla känslor den väcker! Jag som läser DN njuter av Hanna Fahls syrliga recensioner av bidragen, om hon sedan har rätt i sin tippning spelar ingen roll. Och vi ser vartenda program, även om Lillhunken väl inte räknas till barnen när han är snart 17 år ;-)
Klaga på du. Och byt kanal. Har du inte Play?

Stare Ström sa...

Stralsund är en fin plats!
svar: visst är det kul med BP:s tolkningar! Den döda räven hade jag inte upptäckt!