10 februari 2018

Citat på en lördag

Det finns en spricka, en spricka i allt - det är så ljuset tränger igenom.
Leonard Cohen

Så bra tänker jag när jag läser citatet, att ljuset tränger igenom sprickan. Det är positivt!
Fast när det gäller min bild vet jag inte om det är positivt om  ljuset tränger igenom. Däremot kan det kanske blottas något bättre bakom ytan? 

Då passar detta citat bättre:
"...det kommer inte an på fasader utan på de skatter som finns inuti."
Jeanne Moreau

Lördagscitatet hos Marie i Skrifvarstugan finns tyvärr inte längre, men ett eller annat citat på en lördag kan väl inte sitta fel ändå?

4 kommentarer:

BP sa...

Kul att du också hänger på Lördagscitatet. Marie i Skrifvarstugan har börjat med en blogg igen. Som jag förstår det en renodlad fotoblogg:
https://nouw.com/mariesskrifvarstuga

Två bra citat, men som du skriver så är nog det andra exemplet mera passande till just den bilden. Men jag gillar det första citatet också. Dessutom är jag en Leonard Cohen fan:-)

Anki sa...

Två bra citat, men den andra är nog den som passar bäst till bilden. Man blir lite nyfiken på vad som finns innanför :)

amo sin blogg sa...

Så flott i ord og bilder
Perfekt !

Anni sa...

Ja, nog var det synd att Lördagscitatet försvann. Cohens citat är så otroligt bra, men precis som du skriver - kanske inte just på din spricka.