22 februari 2018

Fågelmatning

 SOL!! Vi gav oss ut före Curlingen och skidskyttet för att få lite solstrålar och röra på kroppen inför dagens OS-begivenheter.

Vi tog med oss gammalt bröd och gick ner till ån för att mata fåglarna.
Men var är alla fåglar? 
Därborta skymtar en vit! Kanske en mås? 
Vi kastar ut bröd men inga fåglar kommer och måsen sitter still
Vi gick närmre.
Tji fick vi. Det var ingen fågel. Det var snö på en trädgren.....
Nåväl, vi fortsatte framåt och hittade två änder som snart blev fler och de åt glatt upp brödet. Sedan vände vi hemåt och bänkade oss i soffan med två bildskärmar. En för skidskyttet och en för curlingen. Det är fullt upp med OS. Vi kan säga att det blev tre medaljer idag. Myhrer i slalom, damerna i skidskyttet och så säkrade curlingherrarna en medalj. Om det blir guld eller silver för dem får vi veta på lördag morgon.

5 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Här är det definitivt pensionärsvarning:-))))) Att mata fåglar klassas som en klockren pensionärssysselsättning;-) Men det ska ju böjas i tid om man säger så;-)

Efter mitt inlägg igår verkar det svenska laget skärpt sig - hahaha:-))))

35-åriga André Myhrer tar priset. Fantastiskt och jag unnar honom verkligen OS-guldet. Vilket avslut på karriären!!!

Skidskyttestafetten - Hanna Öberg och gurun Pichler-effekten. Makalöst! Den tjejen är helt underbar.

Curling - ja, den sporten är inte min grej! Men stort GRATTIS till laget Edin. Ett silver till är säkrat i alla fall:-)

Anki sa...

Det ser verkligen ut som en mås på långt håll! Haha ... håller inte med BP om pensionärsvarning - jag har matat fåglarna i hela mitt liv och barnen var med också :)
Spännande igår med skidskyttet och kul att curlingherrarna är klara för final!
Curling är en perfekt tv-sport ... verkligen spännande om du frågar mig! :)

Stare Ström sa...

Visst var det en dag att minnas när solen sken! Idag verkar molnen dra ihop sig igen. Korta stunder får man en aning om den vår som ska komma. Men så ljust det har blivit på morgnarna! Härligt!

Annette sa...

Härliga bilder! Jag brukar också ägna mig åt det som Beate kallar pensionärssysselsättning, att mata fåglar med bröd. Men jag matar våra höns, jösses vad de älskar det! De kluckar och låter så lyckliga att jag också blir lycklig :)

Anni sa...

Härliga sol, härliga medaljer! Fin promenad!

Jag tror inte att man ska mata fåglar (i alla fall inte änder) med bröd, det sitter skyltar uppe om det när vi åker kanalbåt i England. Jag hade aldrig tänkt så innan jag såg skyltarna, för matat fåglar med bröd har man ju alltid gjort!