25 februari 2018

Skyltjakt

Igår tog jag kameran med mig på promenaden för att jaga skyltar. Solen sken och det gillar ju jag :))
Det här är baksidan av en skylt. Har upptäckt att baksidan av skyltar ofta innehåller budskap också. Vad det står här vet jag dock inte.

Framsidan av skylten ser ut så här. Jag befinner mig nämligen längst ut på en brygga.


In mot stranden ligger hotell Strandbaden som med sin spa-avdelning blivit ett mycket populärt hotell.


Ute på bryggan får man information om var man är om det skulle hända något.


Tittar vi bakom den skylten ser vi ett nybygge. Framför Vin&Sprits gamla mastodontbyggnad byggs det bostadsrättslägenheter. Trevligt tycker jag!


 Dock är jag inte förtjust i varken planlösning eller priser (även om jag här länkar den dyraste).


Det är fler än jag som suktar efter solen!


Kan avslöja att det var tämligen kyligt när man hade frånlandsvinden i ansiktet. 

10 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Se det var en riktig skyltsöndag! Vet inte varför, men jag tycks inte hitta några skyltar längre.

BP sa...

Det har lyckats med en suverän blandning av skyltar som jag gillar skarpt! Har också märkt att baksidor på skyltar kan nog vara betydligt roliga en framsidor. Å din "tag" är ett sådant exempel. Försökte klura ut vad det stod, men jag lyckades inte heller.

Spahotellet är verkligen "grand" måste jag säga.

Sedan googlade jag såklart lägenheterna. Alltså planlösningen var ju totalt korkad. Men om man är van vid stockholmspriser så var prisläget (köp och hyra) tämligen lågt. Men jag förstår dig, då Falkenberg ju inte är Sveriges huvudstad om man säger så.

Du skrev att det är hyreslägenheter, vilket ju är bra, då det knappast byggs sådana längre. Men det kanske är ändå bostadsrätter med tanke på att de kostar...

Toppen skyltning med underbara bilder:-) Tusen tack för den och länken:-)

Olga T sa...

Visst är det bostadsrätter och inte hyreslägenheter. Jag har rättat i inlägget!

Åke sa...

Kul att du uppmärksammat baksidan på en skylt också! Trevlig variation på din skyltning :)

Paula sa...

Men kära söta, vilka priser! De enda som kan ha råd är väl de som säljer sin villa för lika många pengar...men bara avgiften kan ju avskräcka...Glad att inte bo i vare sig FAlkenberg eller Stockholm eller någon annan större stad. Nä jag får hålla tillgodo med vischan jag.
Men jag tror det är otroligt vackert där du bor på sommaren.
Jo förstår du, jag var 57 år när jag blev gammelfarmor så fotot ljuger faktiskt inte...en liten oplanerad olycka som visade sig bli något av det allra bästa i väldigt många människors liv. inte minst i mitt!

BP sa...

Svar: Kul att du googla Täby katten. Antar att du blev aningen besviken, då Täby katten är en maskot som håller hus i lekrummet. Kan tillägga att det lekrummet har flyttat runt ett bra antal gånger. Å trots att jag är ofta i Täby Centrum så kan jag inte ens säga på rak arm var lekrummet är nu. Min tur att googla;-)
Har inte heller sett katten gå runt i centrumet så många gånger. Men jag har förstått att lekrummet är välbesökt, vart det än ligger...

PS. Ville inte vara en tråkig besserwisser, så jag är glad att du tog det på rätt sätt. Är faktiskt också otroligt glad över när en uppmärksam läsare ger konstruktiv kritik, och om jag kan rätta till ett sakfel. DS.

Marina sa...

Härligt läge på det spa-hotellet. Kanske vore något att testa någon gång...

Anni sa...

Konstig grej att göra en tag på ett papper och sedan sätta upp den på en skylt? Hur tänker man där? Och vad står det!?
Svårt det där med att gå så att man alltid har vinden i ryggen, man blir så förvånad när man vänder tillbaka och plötsligt inser hur kallt det är. Men vackert, det är det oavsett temperatur!

Anki sa...

Kul med skyltar som har ett budskap även på baksidan - men man undrar ju lite varför - och vad det står.
Lägenheterna är väl inte för "vanliga" knegare i alla fall.

Ditte sa...

Vilka fina och havsnära skyltar! Och med havet så närvarande. Gillas extra mycket!
Vad gäller lägenheterna tycker jag också att planlösningen är märklig och priserna höga.
Väldigt roligt att se mer av din fina stad.