20 november 2011

Inramad Fototriss!

Inramat är temat på Fototriss idag.
Jag visar mobilbilder från fredagens besök på Konstmuséet i Göteborg där det pågår en utställning om Jan Lööf och hans bilder. Här finns det inramat!




Utställningen är väl värd ett besök och passar flera åldrar då Jan Lööf varit produktiv ända från 60-talet och fram till nu. Skrot-Nisse, Örnis bilar och Ta fast Fabian är något av det han gjort. Han hade själv en roll i barnprogrammet Tårtan, men utöver detta har han gjort mycket mer. Serien om Ville visades i VI-tidningen i många år. 2011 års Astrid Lindgren pris tilldelades Jan Lööf.

Idag är det tävling på Fototriss och man kan vinna ett presentkort på Coolstuff.
På Coolstuff har jag förresten köpt ett duschmunstycke med ledlampor vilket gör att vi duschar i grönt, blått eller rött vatten beroende på hur varmt vi duschar. Det är riktigt tufft och vanliga taklampan i duschen tänder vi inte längre.

22 kommentarer:

Axart sa...

Men så roligt, skulle gärna varit där och kikat:)

Ha en fin söndag/AX

cat sa...

Den utställningen har jag helt missat. Trevligt att få se delar av den i din triss :)

Len@ sa...

Men så roligt.... / Len@

Tristan sa...

Flott variant.

Barnens Hjältar sa...

Bra trissat! Lycka till i tävlingen!

Cecilia Artista sa...

Härliga bilder du visar från utställningen!

När vi åkte ner till Spanien så tog vi färjan från Göteborg till Kiel. Vi hade hoppats få tid att besöka just den här utställningen. Jag har alltid gillat Jan Lööf. Men tyvärr hann vi inte med det pga av andra besök. Såg lite på TV om den och den verkade väldigt intressant och kul!

Misswhatsit sa...

Fina och perfekta bilder till temat! Det hade varit trevligt att gå på den utställningen :)
Ha en bra söndag!

Rantamor sa...

Verkligen inramad är ju varje ruta i en serietidning...
fiffigt till temat.

Kerstin: sa...

Den utställningen skulle jag gärna besöka. Jan Lööf har verkligen fina illustrationer.

LissenTo sa...

Läste boken SkrotNisse för bara någon vecka sedan, finurlig historia med mycket detaljer i bilderna. Bra.

Ha en fin vecka. // Lissen

Oliver sa...

Fyndigt var till temat! Seriestrippar tar väl nästan alltid sin början i ramen?

LEna Norgren sa...

Härlig tolkning och säkert en trevlig utställning, den hade jag gärna sett!Skicka upp den till Umeå!!!!

SigridfraEnget sa...

Ursnygg tolkning!

Anitas Blogg - Malta sa...

Vad roligt, var du inte där förra veckan också ? Eller så minns jag fel. Kul triss iallafall. Skulle gärna besöka utställningen om det vore möjligt. Men det är lite långt mellan Göteborg och Malta :-)

Kicki sa...

Tack då fick jag gå på museum, en liten nostalgitripp for igenom mig!

Sister Moonshine sa...

Mer inramat än så blir det inte. Fin triss!

Sister Moonshine sa...

Mer inramat än så blir det inte. Fin triss!

Pysselfarmor sa...

Fiffig lösning av temat ;-))

Nej det är ingen minigolfbana med på mina bilder....det är en olika gångbanor jag fotograferat plus en fontän.

Cina via Gizmo sa...

Kanon bra lösning av temat... Bra jobbat

Anonym sa...

Serierutor, temat hade inte varit komplett utan din Triss, härligt.

Jah Hollis sa...

Originell triss och, som sagt, en utställning jag själv gärna skulle vilja se.

Eva-Lena sa...

Cool triss och en utställning jag gärna hade besökt.