13 november 2011

Fototriss: Kvinnligt

Temat idag är ett tema jag tänkte avstått ifrån. Jag avstod från temat manligt. En bloggare jag gillar - Jah Hollis - valde den gången att illustrera temat manligt med att visa män. Att Jah Hollis dessutom citerade en Dan Andersson-dikt och gav lite egna tankar om temat manligt gjorde hans bidrag till ett bidrag som stack ut den veckan, enligt mej det bästa av de jag tittade på.
Det gav mej inspiration (eller en stulen idé..) till dagens kvinnliga triss. Jag väljer kvinnor helt enkelt. Vad de gör på bilderna må vara upp till er att tolka om det är kvinnligt eller ej.

P.S. Bara 47 bidrag uppe på morgonen idag! Ett svårt tema kanske? De numera 48 hittar du här:

22 kommentarer:

Gammelsmurfen sa...

Hoppas att det inte är kvinnligt att köra utan bälte :-). Hoppas också att barnen åtminstone var det...

Anonym sa...

Det är svårt det där med tankarna kring vad som är manligt och kvinnligt.

Eva Trillian sa...

Det var en snyggt inspirerad triss! :-)

Barnens Hjältar sa...

Fina bilder, häftig bil högst upp :-)

Anna tassar in.. sa...

Så cool tolkning o väldigt tänkvärda ord..kanske är det så att vi ska komplettera varandra för att klara av vår situation här på jorden..kanske är det så att det finns en mening med att vi är lite olika. Kanske måste det inte alltid vara så lika som man gärna vill framhäva idag.Mycket behövs det ändras på..men med måtta..det är vad jag tycker o tror på.

Tristan sa...

Lurer på om du prøver å vise at kvinner kan parkere også......

Anita A sa...

Kvinnligt och manligt är förhoppningsvis på väg att ersättas av mänskligt. Maken städar och jag spikar och skruvar. Vem är då manlig eller kvinnlig?

Pysselfarmor sa...

Nu har jag glott glott och åter tittat på den första bilden....kan det vara så att det ligger en handväska på bilens tak?!! Eller är det något annat där?

Siden - ja kanske är det kvinnligt, men jag tror att det finns sidenskjortor för män också. Hur som är siden skönt att bära när det är supervarmt. Servitris..finns servitör, men den servitrisen är väldigt kvinnligt klädd. Sitta på café och ta en fika och prata är nog väldigt kvinnligt.

Jag har anslagstavlor på Pinterest innehållande allt möjligt - bl.a. en om återbruk där finns länkar för dragkedjeåtervinning...var så god och titta
http://pinterest.com/pysselfarmor/recycling/

du kanske inte sett min hantverksblogg
http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

kommer ett nytt inlägg där idag.
ha fortsatt skön söndag.

BP sa...

Klockrent Gärdsmygen!!! Kände precis som du och valde en snarlik väg - fast... Ja du får bedömma själv.
Tycker att det är toppen att du skriver om Jah Hollis. Hans bidrag VAR bäst. Håller helt med dig och jag röstade ju också på honom.
Kul att du fick din inspiration från honom.

Ingalill sa...

Gillar sista bilden, men visst är det en handväska på bilens tak :)

Kerstin: sa...

Härliga, varma bilder som tolkar det kvinnliga.

Pysselfarmor sa...

Bra att du förstod varför jag kallar mig pysselfarmor ;-))

lycka till med broschen - den grejar du!

Axart sa...

Bra tänkt, fint trissat!


Ha en fin kväll/AX

Gilla sa...

Hoppas att du inte anser att det är kvinnligt att inte ha bilbälte på. Det var verkligen en vacker skylt för Sidencarlson.
Så blev det ju en härlig somrig bild på de tre kvinnorna.

Jag var inne och kikade på dina fåglar också. De var väldigt fina.

Cina via Gizmo sa...

Vackra foton allihop.. Vacker skildring av kvinnligt

Linda Åkerström sa...

ja kvinnor måste ju vara kvinnligt i alla fall

SigridfraEnget sa...

Absolut kvinnligt!

Jah Hollis sa...

Jag tackar och tar emot de fina orden.
Tycker inte du stulit någon idé. Krångligare än så här behöver det inte vara för att det ska bli en fin triss. Och så gillar jag bilen på den första bilden. :-)

Pialotta sa...

Underbara bilder för att illustrera Kvinnligt.. men som sagt nu delas både kvinnligt o manligt lite så där lagom tillsammans I Tiden .. :)

Anni sa...

Är det inte typiskt kvinnligt att välja en liten (osäker) bil att köra barnen i? Men den är söt, bilen på första bilden!

4U2 sa...

Blev det spontant så att sista bilden består av endast kvinnor? Fin triss!

Jan Helleberg sa...

Vilka härliga Bilder. Fin triss. :)