3 november 2011

I like

Ibland förvånas jag över mej själv. Det händer att jag ändrar mej radikalt. Jag som t.ex. aldrig skulle spela golf är såld på golf..... Jag som inte gillat katter har nu en katt i huset och om ni frågat mig bara för två veckor sedan hade jag svarat: -Aldrig.

Nu är han här. Sönernas marsvin dog under året som gick och under de två månaderna vi varit utan husdjur har jag förstått att en av sönerna verkligen saknat och behövde ett husdjur. Det blev ett husdjur och det blev Zigge.

Efter att ha blivit övergiven utomhus och omhändertagen av en familj som inte kunde behålla honom hamnade han på ett katthem. Där har han blivit väl omhändertagen. Han har fått behandlat ett bitsår, han har blivit vaccinerad, öronmärkt och steriliserad. Nu har han kommit till oss och jag är såld..... En katt som gärna vill bli gosad med, som står och jamar och vill bli upplyft, som spinner som en maskin allt som oftast och som dessemellan leker för glatta livet, gärna med pingisbollen. Jag kan inte annat än älska honom!

Fotograferat med mobilen i soffan igår eftermiddag.
Fler "I like" här:

10 kommentarer:

Tristan sa...

Det er kos med husdyr.

Beppan sa...

Åh - ett sådant härligt gosedjur skulle jag också vilja ha! Tyvärr allergi i familjen...

Vilket bra jobb de gör de som har katthemmen! Alltför många katter som far illa - blir lämnade av tanklösa människor. Kan inte förstå hur man kan ta till sig ett djur över huvud taget och sedan bara sparka ut det när man tröttnat på ansvaret.

Lena sa...

Vilken gosing ni fått. Katter är underbara djur. Så härligt att det finns folk som är villiga att ta sig an övergivna djur. Det behövs.

BP sa...

Jag gillar namnet om man säger så;-) Men en god gärning att ta hem honom från katthemmet. Han blir nog älskad av sonen och dig!

Elisabeth sa...

Kan förstå dig. Han ser riktigt gosig ut! Ha dé1

Charlotta sa...

Katter som varit hemlösa verkar ha ett uppdämt behov av närhet. Vi har en Tusse som varit hemlös och han vet inte till sig av mys vissa dagar. :) Som du säger man bara måste gilla dom. :)) Lycka till med Zigge.

Anonym sa...

Är det inte helt obegripligt att folk kan överge sina djur på det där sättet? *upprörd* Jag har två katter som jag köpt från ett katthem. Mina ögonstenar.
Trevlig helg önskar jag dig!

AnnaKK sa...

Jag skulle antagligen också smälta inför en sådan katt, även om jag som det är nu (har ju redan en hund) inte vill ha nån katt i huset. :-) Fint att övergivna katter kan få en ny chans till ett hem, omvårdnad och kärlek genom såna här katthem.

anemonen sa...

Ja vem gillar inte en sådan goding?

Bildgatan sa...

Tänker att vem gillar inte djur? De finns och vi kan vara rädda för dem eller ha respekt men att inte tycka om djur - ett varningens tecken speciellt om de inte är , snälla med djur som barn.

Har alltid älskat katter, men kommer aldrig aldrig att skaffa något djur överhuvudtaget, nu handlar det om att jag inte vill bli bunden.