20 september 2014

Skyll inte på för lite vind.....

Ordlös lördag har tema ordspråk

13 kommentarer:

Charlotta sa...

Ett nytt ordspråk för mig faktiskt. Älskar din bild, så snyggt komponerad och det tre gula "båtarna" ger ett fantastiskt lyft. Riktigt läckert!
Ha en fin helg!

Eva Trillian sa...

Nej, en bra sjöman gör ju inte det ;)
Bra ordspråksillustration!

Ingrid sa...

Nytt ordspråk för mig med. Verkar vara lite kyligt men uppfriskande. Bra tolkning!

llh sa...

Vilken vacker illustration men jag gör nog det eftersom jag inte kan segla. Annat är det med optimisterna där under seglen, de skyller inte ifrån sig.

BP sa...

Då har även jag lärt mig ett nytt ordspråk. Å dina söta optimistjollarna verkar inte kunna skylla på det;-)

Anitas Malta sa...

Det här var ju ett riktigt kul tema för jag har redan lärt mig flera nya ordspråk ;-) Härlig bild på de små båtarna !! Vem kan segla förutan vind... ;-)
Ha en skön fortsatt helg !!

Freja sa...

Det ordspråket har jag inte hört, men så lever jag ju i inlandet oxå, inte så mycket snack om segling här. Vacker bild!

Olga T sa...

"Skyll inte på för lite vind, lär dig segla!" Så lyder ordspråket.

Life of Johanna sa...

Vacker bild :)

BP sa...

Svar: Tellqvist var ju inte med läste jag. Så klart DIF torskar. Å tyvärr gick det inget vidare för Falkenberg heller...

juanna sa...

Nytt ordspråk att ta till sig... o bilden har en väldigt bra komposition!

Pumita sa...

Ja, så heter det! Vem kan segla förutan vind... tänkte jag.

anemonen sa...

Vem kan segla förutan vind?