5 november 2015

Härligt

väder var det i Portugal. En temperatur på strax över 20 grader är helt OK. En liten skur fick vi på oss, annars växlande molnighet och en hel del sol. Shorts och kortärmat på dagen, jeans och tröja på kvällen, det är lagom.

Havet skymtar i horisonten bortom pinjeträden.
Den gröna färgen mår jag bra av!
Utsikten från balkongen var inte fel den heller. Här kunde vi se havet, dock inte på denna bild.
Här syns två sportiga damer som simmar i poolen och två golfspelare på 10:ans green.
Hade kunnat stannat längre än vi gjorde, men nu är det höstmörker, dis och dimma som gäller ett tag.

9 kommentarer:

Mias Mix sa...

Förstår att du hade kunnat stanna längre! Man saknar verkligen varma kvällar denna årstid. Fina härliga bilder som får mig att drömma mig utomlands...

Lotta sa...

Det där hade jag också gillar, ser verkligen varmt och skönt ut! /Lotta

Stare Ström sa...

Skönt med avbrott i novembervädret!

BP sa...

Ett svenskt sommarinlägg (minus färgen på havet, poolen och pinjeträden) som känns värmande nu i November. Tack:-)

anemonen sa...

Wow så grönt och vackert där är. Förstår att du har haft det ljuvligt. Finfina foton som jag gillar skarpt.

Eva Trillian sa...

Så grönt och fint!
Förstår att det tog emot att åka hem till höstrusket igen!

Anni sa...

Så helt underbart ljuvligt det ser ut! Ack, om man kunde fly november för grönt gräs och blått hav ...

Anita Malta sa...

Så jättefina bilder över den grönskande naturen och vädret är väldigt lika där som här. Drygt 20 mitt på dagen och kvällarna är fortfarande ljuvligt ljumma.
Behöver nog höra om höstmörker, dis och dimma lite oftare för att förstå hur bra jag egentligen har det här på ön ;-) ...men snart kryper kylan på även här om det sällan blir så mycket kallare än 10-15 grader på natten.

Önskar dig en riktigt skön helg med förhoppningsvis några stunder av sol och värme och mys med tända ljus inne i stugvärmen :-)

Freja sa...

Vilka härligt rofyllda bilder!