10 november 2015

Festligt


 tycker jag det här huset är. Ser ut som om det skrattar. Med det läget precis bakom en golfgreen vet jag inte om jag hade skrattat och jag undrar hur många som vågar sitta på husets uteplats.
Festligt var det när detta lag, Tvååkers IF, gick upp i division 1 trots att det återstod flera matcher att spela innan säsongen var över. Guldhattarna kom på när det stod klart att uppflyttningen var verklighet.
Festligt var det att Falkenbergs FF klarade sig kvar i Allsvenskan. Ny arena är under uppbyggnad och det hade ju varit trist om man åkt ner till Superettan när arenan står klar. Vi får se om denna vagn följer med till nya arenan.

Tisdagstema är idag Festligt


4 kommentarer:

Freja sa...

Festligt värre hos dig i dag!

BP sa...

Här var det sportsligt festligt. Hahahaha!

Klart huset i ettan skrattar, det gör förresten tornet lite til höger med - i mina ögon alltså. Himla kul förresten att jag kunde "inspirera dig" till det här inlägget:-))))

Tvååkers IF - aldrig hört talat om. Det laget ska jag googla såklart. Du lär vara upptagen under nästa års helger...

Är såååå glad att Falkenberg klarade sig. Tvekade iofs aldrig, men ändå. Tänk om Henke kom tillbaka efter en medioker säsong i Helsingborg så skulle nog allt kunna hända - tror jag iaf.

PS. Har lovat mig själv att faktiskt kolla in Frej som ju höll sig kvar i Superettan nästa år. Publikrekord blev det ju också i kvalmatchen - över 2 000 åskådare. Undrar vart de parkerade sina bilar respektive hur de tog sig till Vikingavallen. Här pratar vi nämligen VISCHAN och busstrafiken under helgerna är liksom obefintlig om man säger så. Ja, du ska få se själv när du följer Halmstad och gästar min hemmaplan... DS.

Stare Ström sa...

Det är bara att hoppas till att de som bor i huset är golfentusiaster! Henke var väl inte jättelyckad hos oss, men de hänger kvar. Sämre gick det för Eskilsminnes IF. Men kul i alla fall när det händer saker.

Eva Trillian sa...

Nja, utanför det huset sitter man kanske bara med stålparasoll ;)