9 oktober 2011

Bildligt talat

9 kommentarer:

BP sa...

Låt mig gissa nu: är det två tassar som sitter på en katt;-) Hoppas verkligen att det är det annars så får jag verkligen konstiga associationer;-)
Bilden är underbar - som vanligt.

Svar: Jag var också nära att hoppa trissen, då ersonligt är just det: personligt, men jag tänkte som så: alltid avskräcker man någon med en kylskåpsbild som innehåller batterier (som ska ju ligger kallt) i lådan längst ner;-) Dessutom arnar ju några för bröd i kylskåpet. Det har vi alltid haft..hhrrrrmmmm...

B i r g i t t a sa...

Oj då en fågelfångst - stackars fågel!

Eva Trillian sa...

Först ser den bara mjukt och fint ut... sen får bilden en ny innebörd...
snyggt fotat!
Och, nej, tiden jämnar inte riktigt ut ALLA skarpa kanter.

Marie sa...

Här ligger jag och myyyyyser med min fina fångst. Ser du matte.....
ser du hur duktig jag är. Men attans så trist den här fågeln var då..............ligger ju bara still. Får allt ta och skaka runt den lite för att se om den vill kvickna till så jag kan ha lite skoj ett tag till.
Japp, har egen misse och tror mig veta vad de tänker. Ja ialla fall ser det ju ut som omdet är så här de tänker, ha, ha. öt som socker är den, din lilla misse.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Får den ingen mat hemma, måste den ju jaga själv.

Undrar hur många fåglar katten fångat som själv blev fångad ikväll. I över fyra år har hon varit utelämnad av en familj som flyttade ifrån henne.

Äntligen fick hon komma in i värmen.

Kram Mi

AnnaKK sa...

Aj då... Stackars fågel! <:-I

Men med tanke på hur illa kattmat (i burk) brukar lukta, så förstår jag om de vill ha nåt färskt ibland! Bara det inte blir för ofta så! >:-)

Ja, visst skulle det vara fantastiskt om man kunde få möjlighet att bo i huvudstaden ett tag! Jag skulle nog lätt kunna förvandlas till världens kulturnörd om jag fick chansen. :-D

Anonym sa...

Tänk att jag inte såg fågeln till att börja med.

anemonen sa...

Mums jag förstår att detta var söndagsmiddagen. Inte så dumt med fågel - det gillar jag med men i form av kyckling.

Della sa...

Vilket kap!