9 november 2017

En liten fotoutställning


I SALK-hallen i Stockholm gled vi in för att kika lite bara. Förutom att det spelades tennis på banorna så pågick där en mycket trevlig fotoutställning. Jag som åkte till Stockholm utan mina riktiga kameror (Hur det nu är möjligt???) fotade med mobilen.


 På trappstegen upp till entrén kan man läsa lite historik om hallen som byggdes 1936/37.

Hallen brann ner till grunden 1993 och återuppbyggdes året efter. 


Renovering har skett för något år sedan och det var en mycket trevlig lokal att vara i. Här kan du både ta en fika i kaféet, handla i tennisshopen, titta på tennis och, just nu i alla fall, titta på fotoutsällningen.

4 kommentarer:

BP sa...

Björn Borg och John McEnroe - vilka profiler/ikoner! Tjejerna däremot känner jag inte igen - ooooops!
Du kan snart mera om min hemmaplan än jag. Har faktiskt aldrig hört talas om Salkhallen och fick googla. Kungliga Tennishallen på Lidingövägen har jag besökt, men som sagt aldrig hört talas om Salk. Ooooops igen;-)
Kul och tack för att du introducerade hallen för mig:-)

Ditte sa...

Vad roligt! Nu är det jättelänge sedan jag var här i SALK hallen. Hade en dotter som spelade tennis under flera år. Väldigt trevligt att komma hit igen och du har verkligen fångat flera legender. Fina foton, trots att du inte hade dina"kameror" med. Väldigt roligt att se.

BP sa...

Svar: Den segern satt såååå skönt. Returen på Måndag lär bli tuff, mycket tuff, men utgångsläget är ju helt suveränt!!!

Anni sa...

Har aldrig varit inne i den, det kanske är på tiden. Snygga foton av trappan där!