30 mars 2013

Min påsk

Påskhelgen är en helg då jag gärna är utomhus. De senaste åren har åtminstone ett par av påskdagarna tillbringats på golfbanan. På påskaftonen såg dock golfbanans 18:e hål ut så här fångat med mobiltelefonen, och som ni förstår dröjer det till årets golfpremiär.
Glädjande nog var det alldeles underbart på påskaftonen ute vid havet! Riktigt skönt, snöfritt och vindstilla, vilket ingav lite hopp om en vår!
Långfredagen besökte jag en konstutställning där Tommy Carlsson och AnnLis Krüger ställde ut sin konst. AnnLis syr på symaskin och hade skapat både dock-figurer och tavlor. Jag blev helt förtjust i hennes skapande!

Det har varit en bra påskhelg hittills och det bästa är att den inte är slut än!


27 kommentarer:

BP sa...

Som du förstår hoppar jag genast över snöbilderna för att stanna och njuta av konstutställningen. Figurerna är ju så coola - på utställning - inte hemma (= dammsammlare) - men jag älskar dom ändå:-))

PS. Nu ska jag gå in på länkarna. DS.

BP sa...

Nu har jag gjort en snabbvisit: Tommy Carlssons målningar är ju rena höjdare!!! Vi tycker nog likadant.. nästan;-)

Eva Trillian sa...

Det låter, och ser ut som, en skön helg :) Gillar, som du, att den inte är slut än :)
Nu ska jag kolla in länkarna!
Glad påsk, Gärdsmygen!

Anni sa...

Vilken kontrast det är mellan de två första bilderna! Vid havet vill jag helst vara!
Och nu ska jag också in på länkarna! Spännande!

Meta sa...

Ja du det mesta är inte som vanligt detta året tycker jag men du har i alla fall fått fantastiskt fina bilder att visa oss som vanligt, tur att nåt är som vanligt.
Ha en fin fortsättning
Kram Meta

Anonym sa...

Låter som du har haft en riktigt härlig påsk! Önskar dig en fortsatt fin påskhelg! :)

Pysselfarmor sa...

Förstår att det "rycker" i golfarmen ;-)
Det är nog endast norrut som "våren" är precis som vanligt - dvs i antydan av det otroliga ljuset som blir av solljuset mot snön.
Tänk att kunna göra sådana dockor, men de passar nog bäst i offentlig miljö eller så....inte något att ha hemma i bokhyllan.
Ha fortsatt skön påsk!

Annemor sa...

Ikke full vår der heller.
Nei det er vel så. Flott utstilling så det ut til.
Ha en god fortsettelse på påsken.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/03/31/min-pask/

Violen sa...

En intressant och omväxlande triss! Förstår att du längtar till golfbanan! Själv har jag en liknande längtan, men till vår boulebana som fortfarande är helt snötäckt!

irene andersson sa...

Härlig triss av en härlig helg. Och exakt; det är 1,5 dag kvar på den :)

jonna d sa...

Det är nog inte så långt kvar till golfpremiären iallfall. Din andra bild ser ju verklien vårig ut.
En fin triss.
//jonna d

Carita Liljendahl sa...

Ja, nog dröjer det innan man golfar hos oss i södra Finland också :-)

Härlig havsbild och ännu härliga konstverk, fick riktigt glada vibbar av dem!

Mias Mix sa...

Vilken häftig konst!
Och stämmer det att det är öppet vatten på havet? Ser så ut på bilden! Underbart i så fall :)

Jah Hollis sa...

Det verkar ha varit en bra påsk så långt, trots den uteblivna golfen.

Della sa...

Omväxlande. Och vilka härliga gubbar.

Anita - Malta sa...

Ja, en golfrunda ser det ut som att du får vänta på ett tag ;-) Snöfritt, vindstilla och hopp om vår är glädjande och det förmedlar du perfekt med dina fina bilder från naturen. Det bästa sparade du dock till sist. Helt underbara figurer och jag tror jag blir lika förtjust som du bara av att se den här bilden. Måste kika mera... ;-) Önskar dig en skön fortsatt helg från Malta !

anemonen sa...

Fint presenterad triss som jag gillar. Ha en fortsatt fin påsk.

Lotta sa...

Kul med konstutställning! Vi har haft en underbar vårdag här! Äggen jag visade är vaktelägg - små och utsökt goda!
Ha en fin kväll.
Lotta

Rajson sa...

JA du, detta med golf lär dröja. Ni tycks ha mer snö än här uppe men attans vad kallt det är nattetid. Får nöja mig med att titta på TV. Men jösses vilka usla sändningar det är från USA. Stenson har legat delad tvåa mest hela kvällen men inte en bild!
Det där med varm jord var metrarna närmast sydväggen, annars är det stelfruset här med.

Anonym sa...

Härlig triss. Synd det inte kan bli golf ännu (inte här heller). Mysigt med konstrundor och havet

llh sa...

Kul med både natur och kultur upplevelser! Idag har det varit vindstilla och nästanvarmt, åtminstone i Närke. Bra det för jag håller med dig, påsk är en utomhushelg.

Marit Johansson sa...

Fina bilder, en hel del snö hos dig fortfarande. Går det inte spela vintergolf :)

Pialotta sa...

Förstår att det kan va lite besvärligt att få golfbollen i hålen när snön envisas o ligga kvar... Men de där gubbarna skulle jag inte haft något emot att de flyttade in hos mig :) Trevlig fortsatt Annandag ... o 1 April :)

Elisabeth sa...

Jag tycker det är hemskt att snön fortfarande ligger kvar! Bara att hoppas att det kommer gå fort nu =)

Unknown sa...

Oj så... Inte ett hål så långt ögat når! Men vattnet i alla fall isfritt. Alltid något så här i april.
Ha en fin vecka!
/SA

AnnaKK sa...

Ja, vintrigare påsk än den här får man väl rota i arkiven efter... Åtminstone när det kommer till kylan! Solen har ju tack och lov behagat visa sej i något större utsträckning än snön, men så mycket mer än super-kleggig tjällossning har den ju tyvärr inte lyckats få till... Och termometern tycks ha fastnat på minus sju grader om morgnarna...

Vilka härliga gubbar!!! :-D

Ha det fint!!!

Sussie sa...

Såna vackra naturbilder och figurerna på sista bilden är väldigt speciella.



http://stumpansgott.blogspot.se/2013/04/min-pask.html