21 november 2010

Fototriss: Tävling - En resa

En resa
En resa kan vara så mycket,
innehålla så mycket:
upplevelser, känslor och kunskap,
ge så mycket:
minnen, känslor och kunskap.

Jag kan uppskatta den lilla resan eller utflykten lika mycket som den stora och långa resan.
Eftersom själva resandet en del kraft av mig kan det lilla resmålet vara lika avkopplande.

Här kommer en triss från en mycket lång - den längsta - resa jag gjort.

Sydafrika och Kapstaden

Här: En resa på resan kan man säga,

i buss från Godahoppsudden
in till Kapstaden och Taffelberget.
Här syns bordsduken (molnen ) på Taffelberget ( taffel = matbord).

Det här var en resa i ordets bemärkelse.

En bokstavligt talat lååång resa.
En resa i kultur.
En resa i historia.
En resa i politik.
En känslofylld resa.


Vart vill jag resa nu då?
Jo jag vill gärna resa till Madeira och se blomsterprakten där!

På Fototriss idag är det tävling. Vinsten är ett presentkort hos Solresor!


.

32 kommentarer:

axart sa...

Häftigt! Andra bilden gav mig svindel!


AX

BP sa...

Absoluta drömbilder!!! Den resan hade jag gärna gjort tillsammans med dig. Å så mycket blå himmel i dina bilder gör den här gråa och trista dagen lite mera uthärdig.
Madeira är toppen. Vi var där två gånger. Att vandra runt i deras genialiska vattensystem (levada) är en höjdare, maten är suverän och människorna trevliga.

Pumita sa...

Jag blir alldeles knottrig när jag ser dina bilder. Vilken drömresa! Jag hoppas komma dit en dag. :)

Anonym sa...

Åh så härliga bilder!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Vilka bilder, vill också åka till dessa platser!

Camilla (Rantis) sa...

mmmmm....Sydafrika...ett underbart land att resa i!!
Tack för att du väcker upp mina resminnen med din underbara triss!

Beppan sa...

Så vackra bilder från ett av mina drömresemål!!

Madeira skulle jag gärna återvända till. En fantastisk ö på många sätt. Naturen på första plats.

cat sa...

Vilken häftig resa! Andra bilden har ett härligt sug i sig så den blir min favorit.

Marie sa...

Bilder som skulle platsa i en resekatalog tycker jag :-)

Cecilia Artista sa...

Underbara bilder du visar från Sydafrika! Dit vill jag också gärna åka! Finns nog massor med vackert att upptäcka där!

Jane sa...

Härliga bilder, det måste ha varit en underbar upplevelse!

Rajson sa...

Absolut en drömresa!
Vill också till Sydafrika, det finns ju så mycket som du skriver!
Blev det ngn golf?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Vad roligt att du valde Madeira, jag ska nämligen resa dit om ett par veckor. Kommer resblogga därifrån, så du får titta in och se om jag lyckas locka dig ännu mer att resa dit :)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Suverene bilder, det fra toppen av fjellet og ned var så det kilte i magen, det var høyt :)

Må ha vært en fin reise det der!

Della sa...

Vad häftigt! Du har också Sydafrika. :-)

Len@ sa...

Oj, vilka foton...Den i mitten, fy va läckert man får ju svindel....Häftigt ;) Tack för kommentaren hos mig....

Anna tassar in.. sa...

Detta kan man verkligen kalla en resa det..oj..himmel så intressant det måste ha varit..så vackert så jag smälter..

Pialotta sa...

En riktig drömresa som inte alla får eller har möjligheter att göra i sina liv.. men jag kan för stå din känsla.. så himla långt bort och så himmelska foton:)

LEna Norgren sa...

Härliga bilder med svindlande höjder, den sista med duken över bordet gillar jag extra mycket!

Gunsside sa...

Spennende flott reise
- herlige bilder i ukens fototriss ;)
: takker for hyggelig kommentar ;))

Rosor och Pioner sa...

Exotiska bilder från Africa. Sista bilden klar favorit.

Mikabella sa...

Ser ljuvligt ut!

Måste verkligen rekommendera Madeira. Det var en lisa för själen!

Nina sa...

Härliga bilder! Blir sugen på att hänga med på DIN resa :-)

Elisabeth sa...

Det måste ha varit en drömresa. Finns med bland mina drömresor. Jag kan berätta att Madeira med sina hissnande levador inte går av för hackor.

Photos by Storm sa...

Fantastiska bilder. Förstår att det var ett minne för livet/Lis

Viola sa...

Jeg er stum av beundring!! :) Og for en høyde i bilde nr 2!!

Gela sa...

Vad roligt att du delade med dig av din resa. Har många gånger funderat hur dety ser ut där. Nu vet jag lite mer. Önskar dig en fin kväll/Gela

Barnens Hjältar sa...

Åh vilken drömresa! Hade jaag inte tackat nej till :-)

Barbro S sa...

Underbart vackra bilder på exotiska motiv. Klart man nu vill åka dit:).

Vicky M sa...

Härligt bidrag :) jag är också med http://bit.ly/fHYkTo :)

Ninni sa...

Åh dit vill jag också åka! Vilka underbara bilder att drömma sig bort till.
Madeira kan jag rekommendera men också Azorerna om du inte varit där.
Må så gott!

annette sa...

Dit vill jag oxå resa, urläckra bilder!!
Har ett par bekanta som bor på baksidan av "taffelberget".

Ha det gott!

annette