20 november 2017

Katt i väska




För någon vecka sedan visade jag en katt i en resväska när Gems weekly photo challenge hade som tema "I väskan". Idag har katten varit i en väska igen, men han blev nerstoppad där hos veterinären.


 Detta var något helt nytt och genialiskt. Han vill inte bli fasthållen när det är provtagning vilket han 
tyvärr måste göra då och då. Men i den här väskan kunde han ligga och det räckte att  djurskötaren höll runtom honom utan hålla fast hårt och kämpa med fram och baktassar som sprattlar. 


Det var en glad överraskning för matte som varit med om att man behövt kämpa rejält med flera stick alternativt söva honom . Ett enda stick och han låg så fint och undslapp sig bara ett lite dovt morrande en gång. 

4 kommentarer:

BP sa...

Jamen visst, han fick ju träna på "väskaliv" alldeles nyligen;-)
Genialiskt, helt klart. Bättre för katten och veterinären. Dumstruten satt fin den också ser jag. Har bara sett dessa strutar på hundar. Det är första gången jag ser en katt med en sådan.
Hoppas han klarade alla tester!!!

BP sa...

Svar: Marill utan "r". Helst även Varmrökt makrill.
Rökta räkor (utan versalt R"
Lyxig skagenröra (utan versalt "S")

PS. Rätt vinnare av Diamant- och Guldbollen ikväll!!! Produktionsmäsigt och tekniskt var sändningen dock en katastrof! DS.

Anki sa...

Vilken genialisk kattväska! Som f.d. veterinärassistent vet jag precis hur svårt det är att hålla en motsträvig, icke samarbetsvillig katt.
Måndagen har passerat så jag önskar dig en fin tisdag och en bra fortsättning på veckan!

Anni sa...

Åh, vilken enkel och smart lösning på ett jobbigt problem!