1 april 2017

Premiär

1 april är det idag. I min stad är det laxfiskepremiär idag och laxbron jag visade i förra inlägget ska invigas. Idag är det också allsvensk premiär runt om i vårt land. Någon uttryckte det som att nu börjar man leva igen. Det gäller inte för min personliga del, men att våren i sig, som fotbollen är en del av, ger de känslorna kan jag instämma i.

Imorgon är det dags för invigning av nya fotbollsarenan, Falcon Alkoholfri Arena.  Goda nyheter fanns att läsa i lokaltidningen igår. Arenan blev 20 miljoner billigare! Få arenor har väl fått så mycket reklam som denna med anledning av namnet på arenan. Jo förresten, Gamla Ullevi måste slå rekordet. 
Fotona har jag visat förut. Kanske kan jag återkomma med några bilder inifrån arenan imorgon.
För imorgon slås portarna upp när FFF möter Öster i premiärmatchen och arenan ska som sagt invigas.
Önskar alla en skön helg!

3 kommentarer:

Stare Ström sa...

Och här inviger HIF en ny arena! Ser att det gick bra för dem mot Trelleborg.

BP sa...

Först och främst - grattis till Halmstads seger över Östersund. Det var en skräll tycker jag.
Kul att du inviger arenan irl imorgon. Ska bli skoj att se fler bilder inifrån.
Förstår att arenan har blivit omskriven på grund av namnet - larvig dubbelmoral om du frågar mig. Ungefär som om Färjestads arena skulle heta Löfbergs koffeinfria arena.

Att arenan blev 20 miljoner kronor billigare - WOW, det måste vara en engångsföreteelse i Sverige. Grattis:-)

Freja sa...

När jag var ung spelade jag fotboll själv, när jag var marginellt äldre var jag med i Änglarna, IFK Göteborgs supporterförening, och gick på många hemmamatcher. Nu är jag helt ointresserad, kollar inte ens på VM...