2 april 2017

Invigning


Så är den då invigd! Falcon Alkoholfri Arena. 


Medan kommunalrådet klippte bandet väntar Robert Wells på att få spela sin särskilt komponerade låt dagen till ära. Titta på skylten på flygeln!


För första gången tågar spelarna in på plan. FFF - Öster.


Ny kampsång är det också för laget vid havet.


Makarna Wells, som har bostad i Falkenberg, framför Nationalsången.


Flygeln bärs undan och sen kan matchen börja.


Matchen var ingen höjdare, men hela upplevelsen var kul! Eftersom det är skyltsöndag visar jag resultattavlan här som än så länge visade på poäng för båda lagen. Det slutade med vinst för Öster.


Jag ska försvara namnet på arenan lite oavsett vad jag själv tycker. Falcon Alkoholfri är ett varumärke med lokal anknytning då Carlsbergs bryggeri finns här. Andra arenor med varumärkesnamn är Guldfågel arena, Swedbank stadion, Myresjöhus arena, Tele2 arena, Bravida arena osv. Falcons alkoholfria ölsorter skyltades det med vid serveringen idag. Själv gillar den mörka bäst.  


4 kommentarer:

Stare Ström sa...

Aj då trist att det blev förlust på invigningen. Ser fint ut.

BP sa...

En Skyltsöndag helt i min smak - förutom vinsten för Öster då. Det hade ju varit såååå mycket roligare om den nya arean hade kunnat invigas med en hemmaseger.
Himla kul med Robert Wells på plats med en speciell komponerad låt - WOW. Honom gillar jag skarpt!
Tack för infon om Falcon Alkoholfri och att det är ett varumärke. Det visste jag inte. Klart jag visste att Falcon är ett varumärke med inte i kombination med Alkoholfri.
Jag dricker inte ens lättöl, så jag är så gott som säker att jag inte skulle dricka upp varumärket;-)

Så många fler skyltar du har hittat i form av banderollerna. Ett suveränt inlägg helt enkelt:-)

Tusen tack för alla dessa fina skyltar och stort tack för länken också:-)

Åke sa...

Vilken läcker skyltsöndag :) Flygeln var bäst :) Bärsen är god och den ljusa står högt i min rankning ;) Härligt många skyltar :)

cissi sa...

Både vårväder och fotboll är favoriter, när det gäller drycker däremot dricker jag hellre vin.