4 oktober 2014

abc

står det på glasdörren in till det som var kontoret för abecita-fabriken en gång i tiden. Dörren - med glas från ett svensk glasbruk - är kvar, lokalerna likaså men numera är de museum. Gamla kontoret, som jag visar tre bilder ifrån, är historia om abecita-fabriken, resten av byggnaden är konstmuseum. Du kan läsa mer om Abecita konstmuseum i Borås här.

Dagens tema på Fototriss är rosa med syfte att stötta rosa bandets kamp för forskning och upplysning om bröstcancer. Mina bilder har tydliga kopplingar till just bröst, men för att få dem rosa har jag för ovanlighetens skull använt photoshop och lagt ett rosa filter över hela fotot.





15 kommentarer:

Beppan sa...

Snygg knorr på din rosa triss!

BP sa...

Bättre bidrag får jag nu leta efter! Inte bara för alla bröst jag ser utan även för det rosa filtret du lagt på. Snyggt, trots att jag inte ens gilla färgen. Bra jobbat där:-)

cissi sa...

Användandet av Photoshop accepteras! ;)En helt underbar lösning på veckans tema!

Vivishagerom sa...

Hei
Virkelig fine rosabilder.

Vivi

Cecilia Artista sa...

Perfekt triss till temat! Det rosa filtret gjorde susen men det var också intressant att se lite av historien!

anemonen sa...

Annorlunda och snyggt jobbat med bilderna. Det gillar jag.

Anitas Malta sa...

Ojojoj.. !! Absolut bästa trissen av de jag sett hittills !! Tänkvärt och väldigt snyggt. Bra jobbat !

Vi i Kasperian sa...

Svårslagen triss, minsann. :)
Den är helt suverän!!!
Berit E

Eva Trillian sa...

Läckerheter i ett rosa skimmer :) Snyggt!

BP sa...

Svar: Japp:-)

Anonym sa...

Läckert rosa!

Stare Ström sa...

Vilken bra tolkning av temat! Verkligen träffande!

Life of Johanna sa...

Läckert :)

Freja sa...

Dubbelt tema, snygga bilder och smart redigerat!

Pialotta sa...

Ja, det är verkligen coolt redigerat i Rosa ton ... Gillar dina bilder också ... häftigt :)