8 februari 2009

Hur svårt kan det va´?



Fantastiska maskiner det här. Men hur kan en hel dags arbete bara gömma sej? Katastrofen var riktigt nära, men ungdomlig hjälp kunde hitta dokumentet som på något sätt låg dolt bakom...?......ja inte vet jag vad, men dolt var det. Andas ut gjorde vi som jobbat.

Varför bloggar man?
En fråga jag som nybliven bloggare ställt mej då och då och som jag vet att andra ibland ställer. Vid dagen frukost läste jag denna artikel i DN.



Min blogg är inte ett uppror. Däremot har jag hittat ett forum för det jag gillar mycket; fotografering. Digital fotografering har ju gett helt nya möjligheter för en amatör att snabbt kunna publicera sina foton. Inga mörkrum med baljor och ättikdoftandes fotopapper på tork behövs. Men visst bloggar man för sin egen skull som det skrevs i artikeln. Varför går man på gymmet? Varför studerar man fåglar i kikare eller går ut på golfbanan? Jo, för sin egen skull.

Förra veckan gav jag mej också in i 365 Foton 2009 en fotoutmaning som från början startades av Julie Mcleod, och i Sverige av akson. 365 givna teman ska tolkas och fotograferas under året. Vilket uppdrag! Eftersom jag inte började förrän i februari ligger jag lite efter men det går att jobba igen. Klicka på länken bredvid för att komma till min andra blogg Gärdsmygen 365 Foton 2009, (inte ett uppror utan ett nöjesfyllt uppdrag).

Visste du förresten att ordet blogg kommer från ordet webblogg alltså en webbdagbok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ungdomarn är helt fenomenala på att hantera datorn,totalt överlägsna,rena trollerilådan kan tyckas för oss i den "högre åldern",och den nya tekniken gällande kamerornas utveckling är ju helt till sin fördel ,även fast det tar sin lilla tid att bli invigd i datorns möjligheter.Man lär känna människor man aldrig kanske skulle träffat om inte datorn fanns och alla bloggare som knyter kontakter genom intressen.Ilike it!

Anonym sa...

åsså är det fullmåne!