29 januari 2017

Vid gästhamnen

där jag promenerade igår samlade jag lite skyltar. Både skylt och himmel har en härligt blå färg.
Jag upptäckte också att stadens båtklubb har börjat med ställplats för husbilar. Vad bra! Vid båtklubben är det nämligen väldigt mysigt.
Skyltarna nedan visar att det är 1,5 km till Tullbron som ligger i centrala Falkenberg och att det är 500 m till Skrea strand. Det finns också ytterligare en ställplats för husbilar 200 bort.
Läget är perfekt intill Ätran där båtsällskapet har fina bord och bänkar precis intill bryggorna och vattnet och promenadstråket till stan och havet är mycket trevligt.

Just här ska du inte parkera din husbil. Jag blev dock förtjust i skylten.

Själv reser jag inte med husbil men jag vet många som gör det och kanske någon som läser min blogg bli lockad att resa till Västkusten. Husbil reser också Freedom Travel i. Freedom Travel är Sveriges största blogg om resor, äventyr och camping. Där kan du få tips om ställplatser i Sverige.

Skyltsöndag förvaltas av BP på Konst eller konstigt

1 kommentar:

BP sa...

Vilket toppen inlägg! Jättekul att du gör reklam för Falkenberg och västkusten. Fräscha och informativa skyltar som borde attrahera många husbilsentusiaster. Roligt att din kommun bygger nya ställplatser i attraktivt läge. Det är många kommuner som tyvärr gör precis tvärtom.
Kul att du länkar till Freedomtravel. Läser också deras blogg som är välskriven och väldigt informativ även för oss som inte har husbil.

Som sagt - ett toppen inlägg:-) Stort tack för det och länken också:-)