5 januari 2017

På jakt efter ett leende

På bloggen Gemsofmylife finns en fotoutmaning med ett nytt tema varje vecka. Denna vecka är det leende som gäller. Så jag började leta i mina Milanobilder där jag vet att jag fotat en hel del människor. Men det var lättare sagt än gjort!

Kan det vara ett leende här under paraplyet?
 Här borde det verkligen vara ett leende!
 Och bland alla dessa människor då? Jag hittar faktiskt inget rejält leende.
 Beger mig till skyltfönstren istället,
men här kan man väl mest le åt utstyrselns prislapp: 895 euro för en barnklänning.
 Men här har vi det! Jajamen! Så befriande att hitta det!


7 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Kvällens - eller ska ja säga - nattens asgarv. Du hittade ett lite mindre naturligt leende till slut:-)))))))))))))))))) Å om inte La Dolce Vita framkallar ett leende så kan man ju tycka synd om världen om man säger så:-))))) Bra jobbat där!

BP sa...

Svar: Du minns alldeles rätt! Jag har hålit på med pengatvätt förr;-) Vilket minne du har...

PS. Då var det både penga- och almanackatvätt, varav den sistnämda var betydligt mera smärtsamt;-) DS.

Anki sa...

Du hittade ett härligt leende där hos La Dolce Vita :)

Eva Trillian sa...

Där kom det, till slut :) Skam den som ger sig ;)

Marie i Skrifvarstugan sa...

så fint att du hittade ett leende. Härliga bilder oavsett leende eller ej !

Susanne ❤️ sa...

Helt Underbara LEENDEN gav du mig i denna leende kavalkad av bilder ❤ Love them al och Stort TACK för att du är med och delar dina Leenden ❤

Sara Pepparkaka sa...

Fina bilder, mer eller mindre leende!