15 maj 2014

Växtkraft

Den här busken grävde jag upp ur en rabatt för två år sedan. Den spred sig över stor del av rabatten och jag tröttnade på den. Jag grävde ner den precis utanför trädgårdsgränsen där det är ett grönområde. Häromdagen fick jag se att den vuxit upp mot mitt pilstaket och att blommorna letat sig in emellan spjälorna! Jag blev glad! Här passar den allldeles utmärkt och blev en skön färgklick. Det är fantastiskt med växtkraft och att det kan se olika ut i trädgården från en säsong till en annan.
http://torsdagstema.blogspot.se/


3 kommentarer:

BP sa...

Du ser den där busken är luttrad. Den har fått vara med om det svenska klimatet och en Gärdsmygen. Den har liksom fått lära sig den hårda vägen. Enda sättet att lära sig på.

PS. Trodde först att det var en vidareutveckling av maskrosor på höjden liksom - å det kanske det är;-) DS.

Stare Ström sa...

Den längtade hem!

Rajson sa...

Har aldrig haft denna växt hos mig men brukar se lysa så kraftfullt hos andra. Gillar växter som har en egen vilja!
Väldigt snyggt blev det ju hos dig!