10 juni 2011

Äntligen!

Så har jag äntligen gjort mitt första besök på Fotografiska! Det kommer att bli fler. Är glad att jag hann se Albert Watson-utställningen som avslutas imorgon.

Även Felländer och Burtinsky var värt att se. Fellländers multiexponering av flera plaster i en bild var livgivande och uttrycksfullt. En sådan skulle jag kunna ha på väggen hemma. Hos Burtinsky var jag fascinerad över ljuset i alla hans tavlor. Tavlor som var dystopiska och hade ett allvarligt budskap men som var tagna under ultimata ljusförhållande gjorde dem väldigt speciella.

2 kommentarer:

BP sa...

Så du är på min hemmaplan!!!!!? Ja hemmaplan och hemmaplan - har fortfarande inte varit på Fotografiska - fy för mig kan man väl säga;-)

SoF sa...

Åh - har du också varit där nu. Kul att läsa att du också gillade utställningarna.

Vi på blindstyre, var helt lyriska efter besöket inkl. fiket längst upp med den bedårande utsikten.
Ser ut som på bilden att du också hade fint väder.

Om jag kommer till Stockholm någon mer gång så kommer detta att vara mitt stående favoritbesöksmål.

Varma hälsningar! SoF