19 februari 2010

Låt det snöa!

Jag gav upp för flera veckor sedan och nu skrattar jag , låter det snöa och skrattar åt alla som tidigare talat om hur härligt det är med snö.........de talar inte så längre...Idag var snöflingorna stora som handflator stundtals och snödjupet är nu betydligt djupare än när jag tog fotot på denna bänk på för ett par veckor sedan. Jag har faktiskt aldrig sett så mycket snö.
Klicka här och hälsa på Anette som också gett upp :)

Klicka här för att se fler bänkar, Bench of the week.

8 kommentarer:

Rajson sa...

Tack och lov behöver jag inte ge mig ut i snöyran!
Väljer att skratta åt det. Golfen känns Otroooooligt långt borta!

Rune Eide sa...

Jeg trodde jeg hadde tatt en del bilder av nedsnødde benker, men du tar jamen prisen! Her må man til med snøfreser og blåselampe :-)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Herlig med snø da, hehe, men det klarer seg nå, tror vi har fått over 40 cm siste døgn. Herlige vinterbilder. God helg i snøværet :)

annette sa...

Hi, hi ja nu är det bara att gilla läget,har sparkat mej fram i snön till tvättstugan nu en sväng.
Säger som Du, har aldrig sett så mkt snö!

Ha en bra helg!

Kram

Maria Thorbjörnsson sa...

Ja det e väl det enda raka..skratta åt eländet..men lite otrevligt e det..det blixtrade 1 gång igår här i Sennan..Maria

BP sa...

Ja Gärdsmygen, du var ju först att "gnälla", jag var inte så långt efter. Håller med dig. Snöeländet kan flyga och fara för alltid om någon frågar mig. Under tiden kan vi ju skratta hela vägen till idet, eller vad tycker du;-)

Viola sa...

Haha, godt sagt! ;)) Men du å du, der var det da voldsomt myyyye snø!! Benkene er jo så og si nedsnødd!! :O

AnnaKK sa...

Jag har precis varit ute och testat snödjupet på gräsmattan. Tänkte att jag skulle rädda det som räddas kan av äppelträdets nedre grenar, som ju haren har hittat. Ambitionen var att skyffla bort snön under trädet. Phu! Jag såg mej snabbt omkring, konstaterade att ingen annan människa var i närheten (vilket i och för sej hade varit ganska osannolikt, men man vet minsann aldrig! ;-D) - sen slängde jag mej ner på alla fyra och packade till snön med hjälp av både händer, fötter och kropp! Det gick åtminstone fortare än att skyffla! Och blev nog nästan lika bra... Ähum... :-)