22 oktober 2017

Dagens promenad med skyltar och 2000

Dagens promenad krävde regnkläder och motivation för att gå utanför dörren. Det lyckades! 
Mot slutet av rundan fotade jag lite skyltar med mobilen till Skyltsöndag.

Vallarnas friluftsteater är välbesökt på somrarna. Idag var parkeringen tom.


Ett utepingisbord med en märklig markering på.  Sak det vara ett bordtennisracket tro?

Upptäckte att min kommun har så här fina skräpkorgar. Har jag inte uppmärksammat förut.

Lite speciellt med detta inlägg är att det är mitt 2000:e inlägg sedan jag startade bloggen 2008!

5 kommentarer:

BP sa...

Stort GRATTIS till ditt 2000:e inlägg!!! Å jag kan då lugnt konstatera att vi "hängt ihop" i nästan 10 år då. Startade själv i februari 2008. Riktigt kul faktiskt:-)

Suveränt med dagsfärska bilder trots att vädret var dåligt! Det kallar jag för "dedication" :-)

Ritningen på skylten ser faktiskt ut som ett bordtennisracket. Å om inte det är det så säger min fantasi att det är någon som sträcker ut tungan;-)

Suveräna papperskorgar i din kommun. Kom att tänka på att jag för några dagar sedan för första gången la märke till att Sollentuna Kommun har papperskorgar med "guldlock" - tro' det eller ej. Det hade jag inte heller uppmärksammat förut...

1 000 tack för dina dagsfärska skyltar och länken:-)

KajsaLisa sa...

Tittar man på vädret så verkar det som dom säkert ville sitta kvar i bilarna och titta :) Drive in teater alltså
Grattis till 200de inlägget :)

Anki sa...

Perfekt höstskyltning! Fina papperskorgar - har sett liknande på flera platser - bra jobbat av kommunerna. Bara att hoppas att det hjälper och får latmaskarna att kasta skräpet där det ska vara!
Grattis till ditt 2000:e blogginlägg!

Ditte sa...

Grattis till ditt 2000ende inlägg! Och trots att det är höst så tänker i alla fall jag på sommar när du visar Vallarna. Och den kommer ju tillbaka.
Ha det gott!

Anni sa...

Grattis till 2000 inlägg! Nu måste jag kolla hur det ser ut hos mig! Och svaret blev 1945 inlägg sedan november 2008. Vi verkar hålla samma takt, så lustigt.