24 juni 2017

Ett stycke Halland i sol

En solig dag för några veckor sedan fotade jag vår halländska natur bara någon kilometer från havsbandet.


Ginsten, hallands landskapsblomma.



Jag gick inte in på vägen ovan utan tog en stig här bakom. 

Jag följde stigen ner mot dalgången en bit.


Getramsen gjorde sig så fint i solskenet intill muren,


Man ser på träden att det var någon vecka sedan, de har inte slagit ut fullt. Men något gräs har man redan slagit på åker därnere, och något är på gång här bredvid.
Ja, detta är också Halland! Mellan Falkenberg och Steninge.

Sol

12 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Fina naturbilder och som du skrev hos mig, solen är vacker var man än är!
Halland, blommor och blader, gör mig så glader.

Violen sa...

En fin naturvandring, tack för att du tog oss andra med på den! Så vackert ginsten lyser i solskenet! Inte dumt att ha en landskapsblomma som har något solig över sig också mulna dagar!
Önskar dig en skön midsommardag!

Stare Ström sa...

Så fint! Vilket härligt område att ströva i, med den omväxlande naturen.

Anki sa...

Ååh så fina bilder - en härlig promenad i ett sommarfagert landskap!
Tack snälla du för dina ord hos mig - det gjorde mig glad!

BP sa...

Verkligen somriga bilder från Halland. Ginsten - fotot är helt suveränt, liksom landskapsbilderna - så himla vackra vyer. Gillar de olika skiftningar av grönt i bilderna - beroende på hur solen ligger på. Suveränt fotat!!!

Mascha sa...

Lovely series! The Genister, that is "sun from below"
Have a sunny sunday

Days by Johanna sa...

Åh så vackert ställe!

Bevare mig väl sa...

Skönt att följa på solig promenad - fina bilder att "gå in i"!

Carita Liljendahl sa...

Ja, sol är ju så mycket mer än bara solen på himmelen :-)
Sol i gräs, på grenar och blommor.
Fint fångat av dig!

Susanne ❤️ sa...

Tack för en underbar solig bildkavalkad och kunskap du ger !!! underbara bilder !
Tack för att du är med !
KRAM Sanna

Helén sa...

Vilka vackra, soliga bilder från en del av vårt land som jag aldrig besökt.

KajsaLisa sa...

Härligt soliga bilder, du har fångat den svenska sommaren.