21 februari 2017

Lika

Lika i form av ett verb betyder enligt SAOL tycka om, behaga, tilltala. Det stämmer in på vad jag kände i Köpenhamn i helgen.
Jodå, en föraning om våren kändes allt här.
Uteserveringarna var kvar överallt trots årstiden. Här fanns det dock ingen infravärme. Men det ser tilltalande ut att gå in här. Dörren står ju faktiskt på glänt också.
 En cyklande stad är Köpenhamn. Sedan jag var i staden sist har man skapat supercykelbanor. Ska återkomma till dem i ett annat inlägg. Det cyklades friskt i stan kan jag säga!
 Så fanns det en stor fågel! Det uppskattas av en Liten fagel.
 Att jag åt för många sådana här med gott starkt dansk kaffe till gör att jag nu måste ge mig ut på motionsrunda.

15 kommentarer:

Bevare mig väl sa...

Vilken spännande tolkning du gjord av lika, att tycka om, jag tycker om dina bilder :-) Cykelbilden är härlig!

Anki sa...

Klockren tolkning! Snyggt!

Stare Ström sa...

Det finns mycket i den stan som man kan lika!

Violen sa...

Svårt att inte lika vårstämningen i Köpenhamn nu när det snöar här i Nyköping! Inspirerande bilder! Jag gifte mig i Köpenhamn men har inte varit där på många år.

BP sa...

Det är en så mysig atmosfär i Köpenhamn tyckerr jag. Å stadens trafikkontor verkar dessutom ha varit på studiebesök i Amsterdam vad gäller cykelbanorna. Att låta uteserveringarna vara kvar året om har några caféer/barer börjat med här också. Även där utan värme. Å vissa nyttjar dom faktiskt huttrandes i vinterkappor. Ganska roligt att titta på;-)

Geddfish ♥ sa...

Mycket fin tolkning!
Och i den stan, där har cyklisterna företräde, så passa sig! Jodå, jag har varit en del i Köpenhamn.
Snyggt!

Carita Liljendahl sa...

Fenomala underbara bilder som man blir glad åt! Våren kommer :-)
Gillade cyklarna och kullerstenarna mest, men smarriga gifflar skulle jag inte heller säga nej till.
Fina tolkningar, och visst är det kul då man kollar upp vad ordet betyder. Ofta är det ju mer än bara en sak.

Ditte sa...

Härlig, rolig och uppiggande tolkning av veckans temaord och med ljuvliga vårbilder från ett så fint Köpenham.
Det är så roligt att läsa och se olika tolkningar av orden och med bilder därtill. Berikar verkligen!

amo sin blogg sa...

Flott tolkning av temaet Lika.
så mange og fine variasjonar.

cissi sa...

En så härligt vårig tolkning av temat. Längtar till det ser ut så här hos oss! :)

Mias Mix sa...

Åh så härligt! Förstår att du likar det :)

Eva Trillian sa...

Lätt att Lika :)

Maria sa...

Härliga tolkning från en minst LIKA härlig stad :-)

Susanne ❤️ sa...

Perfekt Tolkning och underbara bilder från härliga Köpenhamn !
Bild nr ett blev favoriten
Tack för att du delade och är med
KRAM

Karin sa...

Man blir ju riktig sugen på en danskt wienerbröd med chokolade!