6 augusti 2015

I fickan

hade jag min lilla kamera Nikke. Visst ser det idylliskt ut? Det är både idylliskt och vackert!

Titta noga på bilden:
Titta ännu mer noga på denna bilden:
Det här är en golfbana! Bollen längst ner till höger visar att jag snart ska slå ut. Samtidigt kommer det cyklar i samma riktning som jag ska slå och det kommer en cykel i motsatt riktning. Bakom cyklisterna ser man golfspelare som går på ett annat hål och bakom dem kossor som betar. Detta är verkligheten på Flommens och Falsterbos golfbanor. Det är ovanligt att det är så här mycket liv och rörelse på en golfbana och det är definitivt farligt så här gäller det att se upp både som cyklist och som golfare.


5 kommentarer:

BP sa...

Kan inte låta bli att skratta här, vilket du säkert förstår. Jag menar både människor och kor... Å kor förstår mig vetande inte "Fore". För det skriker man väl om man vill varna för en golfboll eller!?

PS. Maken och jag hamnade på en golfbana här i närheten en gång. Vi gick så nära skogen som möjligt, bara för att inte kollidera med golfarna på självaste banan. Men även en golfare kan ju få ett snedslag om man säga så... DS.

anemonen sa...

HÄr var det blandat och bästa att se upp om man skall komma därifrån utan några bulor. Härlig blandning.

Eva Trillian sa...

Kanske inte idealiskt för en seriös golfare - men jag tycker det ser väldigt, väldigt trevligt ut :)

Anita Malta sa...

Kan inte låta bli att le stort här !! Idyllen syns så tydlig i dina fina bilder och visst är det vackert men samtidigt är det tveksamt om man ska skatta eller gråta.
Finns det inga skyltar som talar att det är en golfbana eller är det möjligen golfarna som tagit saken i egna händer och förvandlat kohage och ängar till en plats för spel. Kor kan ju visserligen inte läsa men förhoppningsvis bonden. Nu tror jag ju inte att golfarna tagit över men frågor dyker onekligen upp i min något förvirrade hjärna ;-)
Ha en skön helg !!!!!!!

cissi sa...

Inte skulle jag vilja cykla med vinande golfbollar runt huvudet......men så vimsig som jag är hade jag säkert inte upptäckt att det var en golfbana förrän det så att säga var försent.
Fin bild!