10 november 2013

Min stad - Falkenberg


Falkenberg - havsnära året om!




Falkenberg skulle kunna presenteras på så många sätt. Laxfisket, Skrea strand, Vallarna med fars och allsång, Sveriges första Harrys pub (läs historien om Harrys här) och nu som nykomlingar i fotbollsallsvenskan. Jag valde till slut det som ger mig ro, frid och harmoni - havet och strandängarna.

Har jag tur kan jag vinna en vistelse på Castanea vandrarhem i Stockholm och byta miljö från min stad till en annan trevlig stad i några dagar. 


30 kommentarer:

Axart sa...

Fint fotat! det röda blir så rött i det grå.

AX

En plats i solen sa...

Vackert, en del av Falkenberg jag missat :) Har dock bara varit där en gång :)

Beppan sa...

Havet - så rogivande och energigivande! Mycket vackra bilder från din stad!

Lena sa...

vacker triss

Rajson sa...

Tyvärr är jag alldeles för sällan i din fina stad. Lite för nära Halmstad.
Men jag vet att det är en pärla.
Här hemma firar maken dagens lyckosamma fotbolls resultat. Tänk vilka derbyn det blir!

Tortor sa...

Frid och harmoni verkligen. ( Men efter vad jag erfarit så blåste det ganska mäktigt när Simone härjade.)
I alla fall trevliga och vackra havsbilder! Snyggt trissat!
Ha det gott!
Tore

Göran sa...

Man kanske ska flytta till ett lugnare ställe ex Falkenberg? Det ser väldigt fint ut där

Eva Trillian sa...

Bilder i nutid. Nästan så man kan ta på den hösttunga luften!
Havsnära - jag tror att det är bra för själen!
Stort tack för din uppmuntrande kommentar :) Den lever jag på!

Charlotta sa...

Verkligen lugn o harmoni i din triss. Vackert!

Katarina sa...

Havet och strandängar ger verkligen ro i själen! Vackra, höstliga bilder i din triss!

mammakero sa...

Jag har nog aldrig vandrat dessa havsängar. Däremot gillar jag Varbergsbygden....! Fina bilder!

Anonym sa...

Så jättefint och rofyllt :)

BP sa...

Du tog dig t o m ut och fotade;-) Bra gjort och fina bilder! Å visst borde alla valfärda till Falkenberg nu då de är i Allsvenskan:-)

Violen sa...

Fin triss som andas ro och harmoni! Vackra bilder!

Anni sa...

Sitter här och känner mig alldeles ruggigt frusen när jag ser dina bilder. Det är väldigt vackert och känns väldigt råkallt.

Scrollar nedåt och inser att jag inte kikat in på ett tag, underbara bilder du har från koloniområdet, för att inte tala om den på cykeln!

Gunvor sa...

Vackra bilder från din stad! Snygg triss!

Mias Mix sa...

Vackra bilder! Länge sen jag var i Falkenberg nu. Sonen var där på fotbollsläger för många år sen och vi hittade en liten udda butik som sålde gamla serietidningar som vi har återvänt till några gånger. Nu är sonens samling av Kalle-pocket komplett så nu behöver vi inte jaga mer...

Cecilia Artista sa...

Jag hade också valt havet och strandängarna! Härliga bilder även om det ser lite kallt ut.

Anonym sa...

Att få bo vid havet är en riktig lyx, önskar jag gjorde det jag med. Kanonfina bilder från din plats!

fotobrus.se sa...

Tycker du valde rätt motiv till din triss. Fina bilder!

Nett sa...

Vackra bilder, jag var i Falkenberg för ett tag sedan, då bokade vi in oss på strandbaden över natten. :)

Åke sa...

Så underbart du visar upp det havsnära! Gillas :)

Kicki sa...

Nära havet vill jag bo...
Bilderna värmer trots den gråa dagen!

Marit Johansson sa...

Närhet till havet är något alla skulle vilja ha tror jag, det är så vackert!

Gocka sa...

Åh vilken bra triss, du har ju hittat den röda tråden också, den jag inte hittade i min stad!!! :-)

Janne sa...

Fina bilder till temat, skön kulen höstkänsla i bilderna.

Jah Hollis sa...

Det var fina trissbilder från dina omgivningar.

Freja sa...

Så vackra bilder från en vacker ort! Jag har aldrig varit där, men har fina bloggvänner där, så ett besök känns lockande!

Anita - Malta sa...

Tack snälla för dina rader !! Tar dig på orden. Nu har jag kastat bort jantelagen och den kommer aldrig mer igen. Skrev precis en kommentar hos Jah Hollis och nämnde i slutet att jag ångrar lite att jag inte länkade. Det är ju jättespännaden att se vilka som går till final.
Gillar dina bilder från Falkenberg och tycker du gjorde helt rätt val av "röd tråd". Känner verkligen ro, frid och harmoni när jag ser dina fina foton.
Lycka till i tävlingen. Följer den med spänning :-)

Meta sa...

Så fina bilder från en fin ort
Ha en fin fredag
kram Meta