3 juni 2012

Fototriss - gammal

I Halmstads gamla kvarter kom en gammal Trabant körande. 






23 kommentarer:

Tristan sa...

Morsomt med slike gamle bilder som fortsatt går på vegen.

SoF sa...

Både bil och miljö ser trevliga/intressanta ut!

Kunde varit fotograferat av mig/oss. :)

Ha det gott!

Kul Tur i Natur sa...

Passar bra med en Trabant framför dessa hus.

Anna tassar in.. sa...

Hi hi..dom är ju bara för sköna Trabanterna..jag har en liten ljusblå..:) i leksaksmodell..du dessa kvarter i Halmstad är trevliga.

Maria G sa...

Det där är ingen bil man ser var dag...
Härliga bilder!

Hanna sa...

Så kul att du fångade den på bild! Inte ofta man ser dem faktiskt. Toppen.

Stare Ström sa...

Kul triss!

Mina fotostunder sa...

Härliga bilder från en tid som stått stilla!

Marit Johansson sa...

Men gud så fint, och att du lyckades fota den framför det charmiga huset, bra jobbat!!

Pialotta sa...

Men du så förälskad jag blir i den lille absolut charmige bilen och gamla hus är bara ett måste att fotografera.. Riktigt trevlig triss :)

Eva Trillian sa...

Vilken fin triss!

Annemor sa...

Du verden. De finnes fortsatt?
Flott triss :-)
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/06/03/fototriss-del-180/

Linnéa sa...

Ha, ha en gammal Trabant! Trodde inge mina ögon. Räknas den som bil eller EU-moppe.

Läckert!

BP sa...

Den kom, du såg den åsså försvann den.
Kul att du fångade kultbilden framför ett så gammalt hus också. Riktigt bra fotad.

PS. Du kanske vet att när muren föll i Berlin så bytte de rika västtyskar sina skrytiga BMW ut mot Trabanter. Ägarna liksom bara bytte, utan betalning. Ganska kul tycker jag. DS

Axart sa...

Läcker bil och fin miljö.

Ha en bra kväll/AX

Tinezza sa...

Härliga bilder. Fina och klara färger :)

4U2 sa...

Fin tolkning och vackert väder hade du med :)
Mina blommor, de hade vissnat men syntes inte på bild ...

Lisbet sa...

Nämen se på triss en trabant är ute i solens ljus. De är ju liksom mest en stor rosthög för många. Men se där någon som har öga för en kulturskatt i plåt. Skönt att se. Gillar dina triss.

Ha en skön vecka

Maria Karlsson sa...

Åh en gammal Trabant,de ser man inte så ofta. Fina och roliga bilder.

/Maria

cat sa...

Jag var i Berlin nyss och såg massor av gamla Trabanter. Kul att se att det kör runt en i Halmstad :)
Fin triss.
Mitt måndagsblogginlägg är just Trabanter.

Pysselfarmor sa...

Det var längesedan jag såg en sådan...

Jah Hollis sa...

Den tycks ha tagit sig vidare i alla fall, den östtyska gamla kultbilen. :-)

Sandra Viström sa...

Härligt bildval:)